Avatar billede montago Praktikant
27. maj 2008 - 15:16 Der er 1 løsning

TreeView i Placeholder giver ArgumentOutofRangeException

på min ASPX side, har jeg placeret 2 PlaceHolder's

i den ene, lægger jeg et TreeView med tilhørende noder.

Når der klikkes på en node (onSelectedNodeChanged event) vil jeg gerne kopiere noden og dens undernoder - hvorefter de lægges over i den anden PlaceHolder.

for at kunne kopiere noden, har jeg fundet en Clone-extender som fungere efter hensigten...

Men desværre får jeg en exception, når jeg trykker på root-noder i træet... ???

        void myTree_SelectedNodeChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            TreeView tree = sender as TreeView;

            TreeView tmp = new TreeView();
            tmp.Nodes.Add(tree.SelectedNode.Clone());

            phTempTree.Controls.Add(tmp); <-- Exception
        }

--------------------------------------------------------
System.ArgumentOutOfRangeException was unhandled by user code
  Message="Indekset lå uden for området. Det må ikke være negativt og skal være mindre end størrelsen på samlingen.\r\nParameternavn: index"
  Source="mscorlib"
  ParamName="index"
  StackTrace:
      ved System.ThrowHelper.ThrowArgumentOutOfRangeException(ExceptionArgument argument, ExceptionResource resource)
      ved System.ThrowHelper.ThrowArgumentOutOfRangeException()
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNodeCollection.System.Web.UI.IStateManager.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNode.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNode.System.Web.UI.IStateManager.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNodeCollection.System.Web.UI.IStateManager.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNode.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNode.System.Web.UI.IStateManager.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeNodeCollection.System.Web.UI.IStateManager.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeView.LoadViewState(Object state)
      ved System.Web.UI.Control.LoadViewStateRecursive(Object savedState)
      ved System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index)
      ved System.Web.UI.ControlCollection.Add(Control child)
      ved AutoG.TreeAdmin.tectv_SelectedNodeChanged(Object sender, EventArgs e) i C:\DEV\Auto-G Web\AutoG\TreeAdmin.aspx.cs:linje 87
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeView.OnSelectedNodeChanged(EventArgs e)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeView.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
      ved System.Web.UI.WebControls.TreeView.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
      ved System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument)
      ved System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData)
      ved System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)
  InnerException:
Avatar billede montago Praktikant
30. juli 2008 - 19:03 #1
det lykkedes