Avatar billede aruchri Nybegynder
27. maj 2008 - 14:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne ha' div tags til at flugte med hinanden

Hej
på: http://www.arun.dk/arun/arun/about.html
har jeg 3 overordnede elementer, som jeg ønsker skal være på række, altså ved siden af hinanden i den højde som den første div tag har, "leftcolumn01". Jeg har stirret mig blind på det, kan ikke se hvad jeg skal ændre for at få det ordnet. Er der nogle der kan hjælpe med det?
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2008 - 14:28 #1
Bruger du float:left; på elementerne?
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2008 - 14:31 #2
-- og så en jvascript-maskine til at synkronisere højden onload, se f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/827142 !-)
Avatar billede aruchri Nybegynder
27. maj 2008 - 14:37 #3
Nej jeg bruger ikke float:left overhovedet. roenving, jeg har lidt svært ved at forstå dit indlæg på http://www.eksperten.dk/spm/827142 for forstår ikke java så godt.
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2008 - 14:44 #4
Indlægget er JavaScript - Java er et helt andet sprog. ;) Men det er en ærlig fejl.

Du bør lægge float:left; på elementer, der skal sidestilles. Det skulle løse dét.

Når vi er så langt, kan vi prøve at stykke lidt JavaScript sammen, men det kunne jo evt. se således ud, som Roenving foreslår:

<script type="text/javascript">
var elms = ['div1','div2','div3']; //id'er på de 3 div'er

function synchronizeDivs(){
  var maxH = 0;//her kan du sætte et minimum !-)
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(elms[i]).offsetHeight);
  }
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
window.onload = function(){synchronizeDivs();};
</script>

Denne kode skal så placeres et sted efter div'ernes koder.
Avatar billede aruchri Nybegynder
27. maj 2008 - 17:59 #5
float:left hjalp. Tak for det!
Avatar billede aruchri Nybegynder
27. maj 2008 - 18:35 #6
jeg mener vist du skal svare for at få dine point, w13.
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2008 - 18:36 #7
Okidoke! :)