Avatar billede bjsolutions Nybegynder
27. maj 2008 - 08:40 Der er 1 løsning

Button clicks virker ikke

Hej med jer,

Jeg har fået et mærkeligt problem på en webside jeg har lavet.

Jeg har på min side 2 usercontrols, hvor den ene virker som en pager af en collection og den anden er en usercontrol der viser data i en datalist.

Det der så er det mærkelige er at min pager virker fint når man trykker på knapperne den ændre siden på min datalist.

Men de knapper der er på min datalist virker overhovedet ikke , uanset om jeg bare har en enkel knap hvor jeg tilføjer et event eller om jeg prøver at fange de events der er i min dataliste.

Jeg har prøvet at debugge det med vs 2008 men der sker intet

Er der nogen der har et forslag til en løsening ?

mvh Brian

------- Koden til min data list ------

<!-- Test kanp bare for at se om jeg kan fange et event -->
<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />

<asp:DataList ID="grid" runat="server" RepeatColumns="6" >
<ItemTemplate>

    <table>
    <tr>
    <td colspan="2">
        <%#Container.DataItem.name%>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2">
            <div onmouseover="ShowNoTextContent('popUp<%#Container.DataItem.id%>');" onmouseout="HideContent('popUp<%#Container.DataItem.id%>');" >
                    <%#putImage(Container.DataItem, 100, 50, True)%>
                </div>

                    <div id="popUp<%#Container.DataItem.id%>" style="display:none; z-index:30; position:absolute ;left:10px;top:20px; background-color:Aqua">
                        <div >
                            <%#putImage(Container.DataItem, 300, 200, True)%>
                        </div>
                        <div id="content">
                            <%#Container.DataItem.auxStr1%><br />
                            <%#Container.DataItem.descr%>
                        </div>
        </td>
    </tr>
        <tr>
            <td colspan="2">
                <asp:Button ID="bntDownload"  runat="server" OnCommand="grid_ItemCommand" CommandName="down"  CommandArgument="download" Text="Download" />
            </td>
            </tr>
            <tr>
            <td>
                <asp:Button ID="bntinvite"  runat="server" OnClick="grid_ItemCommand"  Text="Inviteboard" />
            </td>
            <td>
            <asp:Button ID="bntShop" runat="server"  OnCommand="grid_ItemCommand" CommandName="shop" CommandArgument="invite" Text="Inviteboard" />
            </td>
        </tr>
    </table>
</ItemTemplate>

</asp:DataList>

code behind

    Protected Sub grid_ItemCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataListCommandEventArgs) Handles grid.ItemCommand
        Response.Write("gridItemClicked")
        Logging.WriteLog("searchresultView1 - grid_ItemCommand - Clicked item command")
    End Sub

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles Button1.Click
        Response.Write("gridItemClicked")
        Logging.WriteLog("Work god danmit")
    End Sub
Avatar billede bjsolutions Nybegynder
27. maj 2008 - 11:37 #1
Lukker
Problemet skyldes at det var en dynamisk usercontrol der blev tilføjet på Pre render og ikk i load metoden