Avatar billede stuffedk Nybegynder
27. maj 2008 - 02:00 Der er 9 kommentarer

CSS og dropdown select menu

Hvordan får jeg ændret den grimme lille knap yderst til højre i option/select dropdown boxen med css?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2008 - 10:20 #1
Har du ikke et link ?
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2008 - 10:26 #2
Det kan man ikke pille ved. I så fald skal man designe sin egen selectbox med HTML, CSS og JavaScript.
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2008 - 10:26 #3
Dvs. lave en "falsk" select, som bare fungerer som en.
Avatar billede stuffedk Nybegynder
27. maj 2008 - 21:19 #4
W13 eller en anden, i kan få pointne hvis i laver et table hvor nogle td's vises "onmouseover()" og skjules igen "onmouseout()"? bare lav det så simpelt som muligt, jeg skal nok selv lave css :)
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2008 - 09:58 #5
<div onmouseover="document.getElementById('select1').style.display='block'">Select</div>

<table id="select1" style="display:none">
<tr><td>1</td></tr>
<tr><td>2</td></tr>
<tr><td>3</td></tr>
</table>

Måske?
Avatar billede stuffedk Nybegynder
31. maj 2008 - 23:29 #6
mere sådan her:

<div onmouseover="document.getElementById('select1').style.display='block'">Select

<table id="select1" style="display:none" onmouseout="document.getElementById('select1').style.display='none'">
<tr><td>1</td></tr>
<tr><td>2</td></tr>
<tr><td>3</td></tr>
</table>
</div>

svar så får du points
Avatar billede stuffedk Nybegynder
31. maj 2008 - 23:37 #7
ahh vent, det virker kun i IE! og jeg mangler stadig at få en værdi ændret med de "options". kan du ikke lave fixe det jeg lavede der og lave lave et link der ændre en hidden input ting? så er du godt nok en skat :)
Avatar billede w13 Novice
01. juni 2008 - 22:48 #8
Dette virker fint for mig i FireFox:
************************************
<html>
<head>
<body>

<script type="text/javascript">
function setValue(id,o){
    id=document.getElementById(id);
    id.value=o.getAttribute("title")
}
</script>

<div onmouseover="document.getElementById('select1').style.display='block'" onmouseout="document.getElementById('select1').style.display='none'">Select

    <table id="select1" style="display:none" onmouseout="this.style.display='none'">
    <tr title="value1" onclick="setValue('selectvalue',this)"><td>1</td></tr>
    <tr title="value2" onclick="setValue('selectvalue',this)"><td>2</td></tr>
    <tr title="value3" onclick="setValue('selectvalue',this)"><td>3</td></tr>
    </table>

</div>

<input id="selectvalue" type="hidden">
Avatar billede stuffedk Nybegynder
01. juni 2008 - 23:19 #9
mange tak! skriv et svar så får du point.