Avatar billede simone007 Juniormester
26. maj 2008 - 21:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database til webside

Jeg arbejder på at starte firma op, og skal igangsætte en større udviklingsopgave af en dynamisk hjemmeside. Det primære formål for websiden er præsentation af opsamlede data fra eksternt udtyr via en database. Dataene skal så kunne vises på forskellige måder: grafer, doc., xls., PDF, Internet osv. Der vil være tale om forholdsvis mange data på længere sigt.
I mit nuværende arbejde har jeg kun erfaring med at anvende MS SQL databaser.
Mit spørgsmål er derfor, om en MS SQL database er det bedste at anvende, hvis man tager højde for at der skal benyttes standard software, således det bliver lettere at skifte leverandør, hvis det er nødvendigt. Er MS SQL også noget af det bedste man kan vælge, hvis man tænker drift stabilitet?
Hvis man skal have websiden hostet, betyder det så noget hvilket databasetype man anvender?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2008 - 21:39 #1
Hvis du skal have det hostet på et billigt web hotel, så er du nødt til at bruge den
database som de tilbyder.

Hvis du selv hoster evt. på en server placeret hos et hosting firma så kan du vælge.

SQLServer er en udmærket database. Og den kan bruges af meget forskelligt software.

ASP, ASP.NET - godt
diverse ERP og CRM systemer - godt
Java - rimeligt
PHP - muligt
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 04:40 #2
OK ?
Avatar billede simone007 Juniormester
05. december 2008 - 15:40 #3
ups. beklager jeg har glemt denne