Avatar billede madsen5000 Nybegynder
26. maj 2008 - 11:49 Der er 7 kommentarer

Oplysningsmail fra forum

Hej allesammen,

Jeg har et ASP forum, som er tilknyttet en Access database. Man kan ikke oprette emner dynamisk - det er foretaget statisk. Altså direkte i databasen.

Jeg vil gerne have lavet en funktion, som afsender en besked til en email, hvis der bliver oprettet eller besvaret et indlæg i forummet. Ganske enkelt så de administrerende, kan svare på det givne indlæg hurtigst muligt.

For at skære det ud i pap:
if der er oprettet eller besvaret et indlæg
then send mail til blabla@blabla.dk

Forummet er ikke særligt stort og jeg tror ikke det er så omfattende at lave. Jeg er bare ikke lige klar over hvordan.

I kan hente forummet zippet her:
http://mabu.dk/forum.zip

Jeg håber I kloge hoveder, kan afhjælpe mig med denne lille funktion.

På forhånd tak,
Mads
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 11:53 #1
For at afsende mails skal man bruge en mailkomponent, så det afhænger af, hvilken komponent, der er installeret på din server.
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
26. maj 2008 - 11:56 #2
Jeg er næsten sikker på, at det er CDONTS.
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 12:00 #3
Så er det vel bare denne del, der skal sættes ind i koden, som opretter et indlæg:

Set objCDO = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objCDO.From = "hjemmesidens@domain.dk"
objCDO.To = "modtager@domain.dk"
objCDO.Subject = "Nyt indlæg"
objCDO.Body = "Der er kommet et nyt indlæg i: LINK"

objCDO.Send
Set objCDO = Nothing
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
26. maj 2008 - 12:30 #4
Kan jeg få dig til, at indsætte koden det retmæssige sted?
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 12:41 #5
Jeg kan ikke rigtig se, hvor det skulle være, desværre.
Avatar billede madsen5000 Nybegynder
26. maj 2008 - 13:50 #6
Jeg har løst det med JMail i stedet.

Tak for hjælpen ellers.
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 13:57 #7
Okidoke. Så husk at acceptere dit svar, så du får pointene igen! :)