Avatar billede john1 Juniormester
25. maj 2008 - 20:55 Der er 15 kommentarer

Send mail ved accept

Jeg har lavet en side med 3 skridt

side 1: indtaser navn adresse m.m.
side 2: kreditkort
side 3 Godkendelse (accept) eller afvisning.

Nu er mit problem at jeg gerne skulle sende en bekræftigelse til den e-mail m.m. som indtastes på side 1. Hvis kreditkortet godkendes. Er der nogen som ved hvordan jeg får accept funktionen til at sende en e-mail når en ordre er gennemført og en til kunden. Jeg har lavet følgende:

<?

if ($_REQUEST["status"] == "accept") {

    echo "<?PHP
    mail("domain@domain.dk", "test", "Din ordre er nu oprettet/r/nwith lines separated by the newline character.");
    ?> Dit abonnement er nu oprettet. Transaktion: ". $_REQUEST["transact"];

} else {

    echo "Der skete en fejl i forbindelse med oprettelse af din ordre - Prøv venligst igen";

}

?>
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 21:18 #1
Gemmer du ordren i databasen så send det unikke OrdreID med til betalingsgateway så kommer det med tilbage så du kan søge i databasen og finde alle ordre oplysninger frem igen

Men du har da en fejl ovenstående kode hvis den skulle sende en email:
    mail("domain@domain.dk", "test", "Din ordre er nu oprettet/r/nwith lines separated by the newline character.");
    echo "Dit abonnement er nu oprettet. Transaktion: ". $_REQUEST["transact"];
Avatar billede john1 Juniormester
25. maj 2008 - 21:23 #2
Jeg gemmer ikke ordren i en database....men gemmer ordreID m.m. på betaling serveren. Jeg er ret ny med php så jeg prøver mig blot frem til jeg kan få det til at virke. Er der nogen som ved om det KRÆVES at bruge en database for at kunne sende ordre fra side 1 til en e-mail hvis den bliver godkendt på side 3?
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 21:33 #3
Det skal du ikke, men så skal du enten gemme det i en session, cookie eller sende det med fra side til side.
Avatar billede john1 Juniormester
25. maj 2008 - 21:36 #4
super. findes der en hjemmeside hvor man kan læse hvordan? Og kan man indsætte mail funktionen i ovenstående script? Dvs. ved accept så sender den en mail
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 22:02 #5
Ja, du har jo faktisk indsat funktionen blot har du skrevet den inde i din Echo som jeg skrev kl. 21:18:46 så skal den ud af echo funktionen så sender den en mail.
Avatar billede john1 Juniormester
26. maj 2008 - 12:44 #6
Men hvis jeg tager den ud af echo funktionen så sender den vel mail uanset omkreditkortet bliver accepteret eller afvist?
Er der noget andet man kan gøre?
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2008 - 17:15 #7
Hvor smider du den hen da ?

<?

if ($_REQUEST["status"] == "accept") {

    mail("domain@domain.dk", "test", "Din ordre er nu oprettet/r/nwith lines separated by the newline character.");

    echo "Dit abonnement er nu oprettet. Transaktion: ". $_REQUEST["transact"];

} else {

    echo "Der skete en fejl i forbindelse med oprettelse af din ordre - Prøv venligst igen";

}

?>
Avatar billede john1 Juniormester
29. maj 2008 - 10:43 #8
Den kode du sendt virker og den har jeg smidt på side 3. Men mailen bliver sendt fra Apache og nogen gange får jeg flere mails på en gang. Kan man ændre det?

Jeg kan se at de data som bliver intastet på side 1. bliver overført til side 2 men ikke til side 3. Er der noget jeg kan kigge efter som udfører denne funktion? For jeg skulle gerne have folks personlige data med i e-mailen til dem.
Avatar billede john1 Juniormester
03. juni 2008 - 15:13 #9
Er der nogen som evt. kemnder nogen som kan hjælp med dette problem?
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 15:26 #10
Hvis du ikke sender det videre fra Side 2 til Side 3 har den jo ikke oplysningen.

Men gemmer du ikke dataene i en database med et unikt OrdreID således du kan trække det hele frem igen ?
Avatar billede john1 Juniormester
03. juni 2008 - 15:48 #11
Hej Leif. Nej den bliver ikke gemt i den database. Så jeg ved ikke helt hvilken funktion som får den til at sende fra side 1 til side 2 måske en form for session eller cookie. Der må jo være en kode på side 2 som også skal over side 3 som henter oplysningerne som belv indtastet på side 1
Avatar billede john1 Juniormester
04. juni 2008 - 06:38 #12
Vil det være en hjælp hvis jeg ligger koden fra side 2 herind?
Avatar billede john1 Juniormester
10. juni 2008 - 10:54 #13
hvad tror i det vil koste at få en programmør til at lave det?
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 18:03 #14
Jeg har da vist glemt denne.

Er det stadig aktuelt ?
Avatar billede john1 Juniormester
25. august 2008 - 12:32 #15
Jeg måtte find en programmør for at få det løst.