Avatar billede jens_k Nybegynder
25. maj 2008 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilbage efter submit af form.

Hej,

Jeg har en form på mit website, når brugeren har udfyldt og afsendt formen, så får de en tekst hvor der står "Mange tak for dit indlæg.. bla bla bla", nedenunder teksten er der en knap som hedder "Gå tilbage til indlægget..", hvis brugeren benytter denne knap, så er alt fint.

Men 90% af brugerne bruger tilbage knappen i browseren, og så får de en fejl som hedder "Websiden er udløbet."

Da mange brugere skriver meget lange indlæg, så kan jeg ikke ændre METHOD i min form til "GET", jeg er nødt til at bruge "POST".

Nogen som ved hvordan man kan komme rundt om dette problem?

Mvh

Jens
Avatar billede w13 Novice
25. maj 2008 - 17:41 #1
Man bør heller aldrig bruge GET.

For at undgå "Websiden er udløbet", bliver du nødt til at lægge dataene, som du får med Request.Form, i f.eks. en Session eller en database, så du kan response.redirecte til en ny side og vise dem der.
Avatar billede jens_k Nybegynder
25. maj 2008 - 18:01 #2
Jeg gemmer dem også i en database, men det hjælper jo ikke rigtig på at brugeren trykker tilbage. Uanset hvor jeg redirecter brugeren hen bagefter, så er der stor sandsynlighed for at brugeren vælger at trykke "Tilbage" i browseren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2008 - 19:44 #3
Selvfølgelig må brugeren bruge "tilbage"-knappen, og ud over det faktisk virker hvad w13 skriver, så er det også sådan man bare gør. ;)

1) Brugeren sidder med en side1.aspx med en <form method="post" action="side2.aspx"> og taster løs.
2) Brugeren trykker på submit
3) side2.aspx håndterer data i request.form gemmer i database, session etc, men skriver ikke noget til brugeren.
4) side2.aspx redirecter til side3.aspx, som viser noget til brugeren.

Trykker brugeren "tilbage" på side3.aspx får han ikke "Websiden er udløbet."

De 3 sider kan så programmeres i een og samme side hvis man vil.
Avatar billede jens_k Nybegynder
25. maj 2008 - 20:26 #4
Ja, det virker ganske fint det w13 har skrevet, kunne bare ikke få det til at virke først.

Smid lige et svar w13 :)
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 09:25 #5
;)