Avatar billede clone Nybegynder
20. juni 2001 - 16:56 Der er 6 kommentarer

Http-Authorization i URL klasse

Hvordan specificerer man en Http-Authorization kode i en URL klasse? Jeg HAR den kode der skal til, men jeg jeg kan bare ikke finde ud af hvor den indsættes (hvis det overhovedet kan lade sig gøre).
Avatar billede clone Nybegynder
20. juni 2001 - 17:18 #1
Med andre ord: Der er tale om at jeg skal specificere et brugernavn og password for at få lov til at connecte til den angive URL. Http-Authorization koden er brugernavn og password kodet med Base64, men om det bliver denne kode eller brugernavn/password der sendes er jeg ligeglad med (bare det virker!).
Avatar billede rasmusw Nybegynder
25. juni 2001 - 21:38 #2
jeg tror man bliver nødt til at sende en custom header med. dvs. at du efter du har lavet din instans af URL, men inden du connecter med HttpConnection (er det det den hedder?), skal give HttpConnection besked på at sende den ekstra headerlinie med, der indeholder det base64-kodede brugernavn og password.
Avatar billede logical Nybegynder
26. juni 2001 - 09:32 #3
Brug URLConnection klassen i stedet, og hvis du ved hvordan auth. headeren ser ud, så skal jeg vise hvordan den overføres.
Avatar billede clone Nybegynder
26. juni 2001 - 18:02 #4
Problemet er, at jeg IKKE skal bruge en HttpConnection, men en JEditorPane, som selv sørger for at connecte og downloade det ønskede dokument.
Jeg har også prøvet at lave min egen socket connection med de ønskede parametre, og det virker fint (dataoverførslen er ikke noget problem) - problemet er bare, at jeg ikke kan få det til at virke sammen med JEditorPane. Så længe det er ren tekst der er tale om, er der ingen problemer, men så snart der skal indsættes grafik, går det galt.
Forstår i hvad jeg mener?

Avatar billede logical Nybegynder
26. juni 2001 - 19:00 #5
Øh, måske :-)

Glem dog den JEditorPanes load funktion, og giv den teksten selv. Det er 20 gange nemmere
Avatar billede clone Nybegynder
26. juli 2001 - 13:29 #6
Hvad så med grafik...? hvordan giver jeg den det?