Avatar billede para7 Nybegynder
24. maj 2008 - 14:48 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til compile batch fil

Jeg har en .net portal, hvis projekt fil, jeg ikke kan åbne: http://www.eksperten.dk/spm/832260
Jeg vil så prøve at redigere enkeltfilerne, og så compile med en batch fil, som jeg gjorde en gang. Husker ikke hvordan helt. Men jeg har gravet noget indhold i en batch fil frem fra et forum anno 2003. Kan nogen se om det ser rigtigt ud:

The compile command looks like this:

C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\csc /t:library /r:System.dll,System.Web.dll,System.Drawing.dll,System.Data.dll,System.Web.Services.dll,System.Xml.dll,System.Design.dll
/out:..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs
Avatar billede para7 Nybegynder
24. maj 2008 - 14:51 #1
Hov der bliver skåret noget væk, så her er det igen med linjeskift:

C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\csc /t:library /r:System.dll,System.Web.dll,System.Drawing.dll,System.Data.dll,System.Web.Services.dll,System.Xml.dll,
System.Design.dll
/out:..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2008 - 15:45 #2
Det ser da ikke helt forkert ud.

Jeg plejer at putte de relevante dir's i PATH, så jeg bare kan bruge csc.

Og jeg plejer at angive ref'erne separat.

Og jeg har aldrig brugt recurse.

Men det er vist bare forskellige måder at gøre det samme på.
Avatar billede para7 Nybegynder
24. maj 2008 - 16:12 #3
Tak, jeg må prøve. altså så putter jeg det ind i en .bat filog kører den?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2008 - 16:32 #4
Jep.
Avatar billede para7 Nybegynder
25. maj 2008 - 09:05 #5
Fatal error: No inputs specified...

Jeg prøvede så at tilføje input, men samme fejl:

/in:..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll
/out:..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs
Avatar billede para7 Nybegynder
25. maj 2008 - 09:07 #6
Jeg har også prøvet med absolutte stier:

/in:C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll
/out:C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 15:25 #7
fatal error CS2008: No inputs specified

?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2008 - 15:26 #8
Umiddelbart antyder fejlen (forudsat at du har fået fat i C# compileren) at
der mangler et mellemrum foran argumentet til sidste (det som ikke angiver en switch).
Avatar billede para7 Nybegynder
26. maj 2008 - 09:13 #9
Så er der da håb :) Kan du specificere nærmere, hvor det er?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2008 - 00:41 #10
Check mellemrum.

csc + mellemrum + X * (/noget:noget + mellemrum) + noget

Jeg antager at:

dir ..\*.cs

faktisk viser nogle filer !
Avatar billede para7 Nybegynder
27. maj 2008 - 19:55 #11
Hej igen Arne.Jeg er ved at se på det igen. Jeg kan ike se at der er noget dir i koden, og jeg kan ikke se hvor der skulle mangle mellemrum. Kan du ikke vise nærmere hvor det er galt?
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 20:33 #12
Jeg har gravet en gamme batch fil frem og er kommet lidt videre, men stadig noget der mangler i en sti. Her er resultatet fra kørslen:
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 20:35 #13
C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\Engine>buildall.bat

C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\Engine>C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\cs
c /t:library /r:System.dll,System.Web.dll,System.Drawing.dll,System.Data.dll,Sys
tem.Web.Services.dll,System.Xml.dll,System.Design.dll /out:..\gcn0\bin\ASPNET.St
arterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs
The system cannot find the path specified.

C:\Inetpub\wwwroot\GCN\gcn0\Engine>pause
Press any key to continue . . .
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 20:41 #14
Jeg har lige kørt den helt gamle batch fil, der ligger i et andet directory og bruger VB. Her var ikke nogen problemer:
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 20:42 #15
Indholdet af denne batch fil er følgende:
@REM This batch file compiles all VB.NET files in the current directory and places the resulting assembly in the application root /bin directory

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\vbc /rootnamespace:ASPNET.StarterKit.Communities /t:library /imports:Microsoft.VisualBasic /r:System.dll,System.Drawing.dll,System.Design.dll,System.Web.Services.dll,System.data.dll,System.Web.dll,System.xml.dll /out:..\7d.dk\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.vb

pause
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 20:43 #16
Enden blev skåret af. Her er det lidt opdelt:

@REM This batch file compiles all VB.NET files in the current directory and places the resulting assembly in the application root /bin directory

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\vbc /rootnamespace:ASPNET.StarterKit.Communities /t:library /imports:Microsoft.VisualBasic /r:System.dll,System.Drawing.dll,System.Design.dll,System.Web.Services.dll,System.data.dll,System.Web.dll,
System.xml.dll /out:..\7d.dk\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.vb

pause
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 21:16 #17
Nu sker der noget, men der kommer ikke noget output.

Output afdelingen er:
/out:..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll /recurse:*.cs /recurse:..\Admin\*.cs ..\*.cs

Her er hvad jeg har kørt.
Avatar billede para7 Nybegynder
28. maj 2008 - 21:22 #18
Jeg kan sjældent kopiere fra cmd ruden. Er der nogen tricks?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2008 - 00:18 #19
ingen fejl ?

ingen ..\bin\ASPNET.StarterKit.Communities.dll ?
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 07:54 #20
Der listes mange kompileringsfejl, men dem har jeg set før ;) Det kan jo godt være de har blokeret. Men der burde da stå noget om at kompileringen er mislykkedet.

Nej. Den eksisterende ASPNET.StarterKit.Communities.dll bliver ikke overskrevet. ejheller kan jeg vinde den nye nogen steder.
Avatar billede para7 Nybegynder
29. maj 2008 - 07:57 #21
Nu har jeg sat output til samme sted som batch filen, men intet utput. Der kommer mange fejl som: "The namespace...allready contains a definition for..."
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2008 - 23:38 #22
errors => ingen dll

de fejl skal løses
Avatar billede para7 Nybegynder
01. juni 2008 - 17:41 #23
Måske nok, ja. Men fejlene er mange, og de har ligesom ikke noget på sig, da jeg ikke har ænderet i noget siden sidste compiling.
Avatar billede para7 Nybegynder
11. juni 2008 - 18:09 #24
Ikke klarlagt, .net muren er ikke til at bryde ,) Lukker...
Avatar billede para7 Nybegynder
11. juni 2008 - 18:10 #25
Men tak for hjælp og tips, dog førte det ikke til en løsning...