Avatar billede rickie Juniormester
22. maj 2008 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insert into for hver felt

Hej,

Da der er forskelige felter som skal opdateret har jeg valgt at lave en loop. Men hvordan får jeg SQL til at "loope" på samme måde når data skrives til DB?

Feks.
<%=rs("kptName")%> = Emails
<%=rs("kptName")%> = Post
<%=rs("kptName")%> = Telefon

Alle skal så skrives ind i DB. Grunden til at jeg laver en loop er at jeg udfra afdeling skal kunne styres hvad der skal skrives til (ikke med i denne kode)

<!-- #Include File="ConnectionOpen.asp" -->

<%SQL = "SELECT * FROM tblKPIType WHERE depDepartment = '"&Request.QueryString("Department")&"'"
rs.Open SQL, Connect, 1%>

<form method="post" action="index.asp?KPI=Add">
<input type="text" name="Date" size="10" value="<%=(date)%>">

<%
Do While Not Rs.EOF
%>

<input type="text" name="<%=rs("kptName")%>" size="10" value="<%=rs("kptName")%>">

<%
Rs.MoveNext
Loop
%>
<input type="submit" value="Gem"><input type="reset" value="Afbryd">

<%End if%>

<%If Request.QueryString("KPI") = "Add" Then%>
<!-- #Include File="ConnectionOpen.asp" -->
<%
SQL = "INSERT INTO tblKPI (kptName) values('" & Request.Form("kptName") & "')"
Rs.Open SQL, Connect
%>
<%end if%>

Mvh Rickie
Avatar billede w13 Novice
22. maj 2008 - 13:29 #1
SQL'en skal vel bare med ind i løkken?
Avatar billede w13 Novice
22. maj 2008 - 13:32 #2
Men jeg forstår ikke helt, hvad du vil.

Forstår heller ikke, hvad du mener med:

<%=rs("kptName")%> = Emails
<%=rs("kptName")%> = Post
<%=rs("kptName")%> = Telefon
Avatar billede rickie Juniormester
22. maj 2008 - 14:12 #3
Jeg har 3 forskelige afdelinger. Afd 1 har feks mail og post, afd 2 har feks kun post.
Jeg looper så igennem kptName for hver afdeling (Afdeling er dog ikke med i koden).

Hvis afdeling 1:
Så skal den skrive kptName til Databasen (feks Post og Email)
Hvis afdeling 2:
Så skal den skrive kptName til Databasen (feks Email)

Det kan godt være det er meget nemt, men jeg kan ikke riktigt gennemskue det. Umiddelbart burde SQL vel ikke med i løkken for det er først når man trycker gem som det skal gemmes i DB. (Der kommer flere felter til senere, hvor brugeren skall indtaste en værdi)
Avatar billede rickie Juniormester
23. maj 2008 - 11:01 #4
Nogen der kan hjælpe? Her er koden:

<form method="post" action="index.asp?KPI=Add">
<table border="0" width="525" class="Text12G" cellspacing="2" cellspacing="0">
    <tr>
        <td width="400" valign="top" class="BGB"><b>Dato</b></td>
        <td width="125" valign="top" class="BGB"><input type="text" name="Date" size="10" value="<%=(date)%>"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="400" valign="top"></td>
        <td width="125" valign="top"></td>
    </tr>
    <%
    Do While Not Rs.EOF
    %>

    <tr>
        <td width="400" valign="top" class="BGB"><%=rs("kptNameShow")%></td>
        <td width="125" valign="top" class="BGB"><input type="text" name="kptName" size="10" value="<%=rs("kptName")%>"></td>

    </tr>
    <%
    Rs.MoveNext
    Loop
    %>
    <tr>
        <td width="400" valign="top" class="BGB"></td>
        <td width="125" valign="top" class="BGB"><input type="submit" value="Gem"><input type="reset" value="Afbryd">

        <input type="hidden" name="Department" size="10" value="<%=(Department)%>"

</td>
    </tr>
</table>
</form>
</p>

<%End if%>

<%If Request.QueryString("KPI") = "Add" Then%>

<!-- #Include File="ConnectionOpen.asp" -->

<%
SQL = "INSERT INTO tblKPI (depDepartment, kptName) values('" & Request.Form("Department") & "', '" & Request.Form("kptName") & "')"
Rs.Open SQL, Connect
%>

Her er det den skrive ind i DB:
depDepartment = Administration
kptName = Letter, LetterComplaint, Email, EmailAns24, EmailAns36, EmailUna36

Den skal dele det op:
depDepartment = Administration
kptName = Letter
depDepartment = Administration
kptName = LetterComplaint
depDepartment = Administration
kptName = Email

Osv...
Avatar billede rickie Juniormester
29. maj 2008 - 22:17 #5
Lukker