Avatar billede kapsen Nybegynder
21. maj 2008 - 19:44 Der er 1 kommentar

Netgear DG834N Modem & Cybercity

Ohøj folket.
Har bestilt cybercity solo bredbånd 20/1 mbit i anledningen af at jeg flytter.
Jeg havde så egentlig købt en Netgear WND3500 router,
(http://netgear.dk/Products/RoutersandGateways/RangeMaxNEXTWirelessRoutersandGateways/WNR3500.aspx
), men har efterfølgende fundet ud af, at cybercity ikke blot leverer et modem, men leverer en modem/router combi. Vil meget gerne have en anden router end den cybercity leverer. Har så hørt at det skulle være noget være bøvl med router på router opsætning. især med port forwarding osv.
Jeg har så set at Netgear også har lavet en ADSL2+ modem /router combi med deres Netgear DG834NB . (http://netgear.dk/Products/RoutersandGateways/RangeMaxNEXTWirelessRoutersandGateways/DG834NB.aspx)
Straks ringede jeg til cybercity, hvor jeg ventede godt en halv time, men da jeg endeligt kom igennem og fik spurgt om jeg kunne sætte et andet modem på, fik jeg at vide at det blot skulle understøtte ppp0e. Jeg kan dog ikke finde noget sted hvor det står at routeren understøtter dette.
Er der nogen der kan hjælpe mig. Skal gerne vide det i løbet af få dage, så jeg ved om jeg skal bytte den router jeg havde købt.
Avatar billede mash Mester
21. maj 2008 - 22:17 #1
hehe du kunne ha sparet den halve time, det er på deres support side :-P, nå men dg834N er den eneste jeg kunne finde manual til, den understøtter ppp0e så det gør dg834nb nok osse.

den wnr3500 kan så vidt jeg kan se ikke bruges uden modem/router fra CC, men hvis du sætter CC router til at køre DMZ host ell. ligene skulle den sende alt vidre til dmz ip(ip på wnr3500), hvilket gør at den er din egen router der styre alt port forward.

vent lige og se om der er nogle der er klogere end mig der svare :-P