Avatar billede alex15 Nybegynder
21. maj 2008 - 13:08 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Musen bevæger sig mærkeligt i MAC Leopart

Hej Eksperter

Har lige købt mig en MacBook Pro (Min første Mac).

Efter at have tændt min nye mac, finder jeg med det samme ud af at musen bevæger sig mærkeligt (I forhold til en PC).

Det er lidt svært og forklare, men prøver lige med et eksempel:

Forstil dig at du bevæger musen mod højre på skærmen. Følgende hastigheder giver følgende resultat:

- Hurtig bevægelse med mus = Hurtig bevægelse af mussemakør
- Mellem hurtig bevægelse med mus = Mellem hurtig bevægelse af mussemakør
- Mellem langsom bevægelse med mus = Mellem langsom bevægelse af mussemakør
- langsom bevægelse med mus = MEGET MEGET MEGET langsom bevægelse af mussemakør (Bare lige for at overdrive lidt)

Men forstår i hvad problemet er? - Det virker altså som om at når man kommer ned i en hvis hastighed med musen, så går den stort set istå. Hvilket self er meget smart hvis man ønsker at gøre noget meget præcis med musen som i (Photoshop e.lign.). Jeg finder det dog bare utrolig irreterende, da jeg er vand til en PC og den ikke gør det på denne.

Hvad kan man gøre ved dette problem. Har også prøvet en anden Mac efterfølgende. Og det har samme "problem" synes jeg.

Håber virkelig der er nogle som kender en patch som kan ændre på dette.

På forhånd tak for hjælpen.

- Giver 100 Point, hvis problemet løses.

mvh.

Alexander Christensen
Avatar billede egonspock Seniormester
21. maj 2008 - 14:17 #1
Det er et kendt problem. En løsning er: MouseZoom
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12205
Avatar billede alex15 Nybegynder
21. maj 2008 - 14:25 #2
Okay. Ser lækkert ud.

Tester det lige i morgen når jeg kommer på arbejde. :) - Mit engelske er virkelig dårligt? Så forstår ikke rigtig hvad programmet gør. Ved du hvad programmet i korte træk gør?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. maj 2008 - 14:52 #3
Programmet, som er et kontrolpanel/systemindstilling omgår nogle indbyggede begrænsninger som ellers findes i OS X, nemlig dem, der gør at man ikke kan få musen til at køre hurtigere. Det tillader simpelthen at man skruer mere op for farten på musen, end systemet normalt gør.

Det er muligt at andre har bedre viden på området, for jeg har altid været vant til både Mac og Windows, så hvis det ikke virker efter hensigten så sig blot til, så graver jeg selv videre eller måske ved andre mere om det end jeg.
Avatar billede alex15 Nybegynder
22. maj 2008 - 08:54 #4
Hmm. ja okay. Prøvede lige og installerer programmet. Og det gør præcis som du siger (øger muligheden for farten på makøren).

Det er en meget god funktion, som jeg helt klart også kan bruge. Det løser dog bare ikke mit problem.

For når jeg vælger og kører musen i langsom fart, føres makøren stadigvæk afsted i MEGET MEGET langsom fart. Det er som om at når man kommer til et hvis punkt, typisk lige før man skal klikke på noget (Der sætter man automatisk farten ned) så går makøren helt i stå, så man IKKE rammer den pågældende "ting / ting e.ling.".

Man kan selv bare flytte musen lidt længere, men det ændre ikke på at det er super irreterende alligevel. Men gad vide om man ikke kan downloade en eller anden funktion, så musen bevæger sig lige som på en PC bare?
Avatar billede alex15 Nybegynder
23. maj 2008 - 14:38 #5
Fandt løsningen på det.

Downloadet en driver til musen. Som jeg installerede på min mac. Derefter kig jeg ind i denne driver og kunne der slå "Intellipoint pointer speed" til i stedet for "System mouse Tracking" Hvilket gjorde at min mus nu bevæger sig på den normale måde.

Men du skal have tak for hjælpen.

Vil gerne give dig 20 point som tak for hjælpen. Så hvis du giver lave et svar :)
Avatar billede egonspock Seniormester
23. maj 2008 - 16:27 #6
he, jeg vidste ikke at det var en Microsoft mus du havde. Jo, så er det nemmest blot at bruge den dertilhørende driver til formålet. Der er et par andre generiske drivere, der også kan styre tracking-hastigheden, men dem nåede jeg ikke lige at finde frem til dig, og det koster også penge, så det var en fin løsning du fandt!
Avatar billede alex15 Nybegynder
24. maj 2008 - 14:17 #7
Ja okay, burde jeg self også have fortalt. - Tænkte jeg underligt nok bare ikke over.

Men i hvert fald, tak for hjælpen. Her er de 20 point. - Forsat god weekend.
Avatar billede alex15 Nybegynder
24. maj 2008 - 14:18 #8
Den gider ikke accepterer svaret lige nu.! Prøver lige igen i morgen!
Avatar billede alex15 Nybegynder
30. juni 2008 - 13:31 #9
Spørgsmål lukket :o) tak for hjælpen