Avatar billede lord-jonas Nybegynder
21. maj 2008 - 12:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brødkrummesti

Jeg sidder her med et lille projekt hvor der skal laves en brødkrummesti i asp.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede fennec Nybegynder
21. maj 2008 - 12:12 #1
Vi har brug for lidt flere informationer om opgaven? Er der en database involveret??

Men om ikke andet er det et rekursivt kald du er ude i. Noget i denne stil:

function krummeSti(ID)
dim fRS, fRetur
  set fRS = conn.execute("select parentID, name from dinTabel where id="& ID)
  if fRS("parentID") <> "" then
    fRetur = krummeSti(fRS("parentID")) & " >> "& fRS("name")
  else
    fRetur = ">>"& fRS("name")
  end if
  krummeSti = fRetur
end function
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 12:14 #2
Det spørgsmål har været oppe og vende 1000vis af gange. Det kommer meget an på, hvordan du bygger din side op.

Nogle vil kunne lave det ud fra sidens adresse, f.eks. www.domæne.dk/side1/info/detaljer/noget_andet/index.asp

Andre gange vil det være lettere, bare at kode det manuelt ind på hver side, f.eks. i et array øverst, som brødkrummefunktionen så kan oversætte til links og udskrive.
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
21. maj 2008 - 13:16 #3
Lige meget har fixet det.
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 13:26 #4
Så opret et svar og accepter det her i bunden af siden, så spørgsmålet lukkes og du får dine point igen.
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
17. november 2008 - 13:05 #5
ok
Avatar billede w13 Novice
17. november 2008 - 14:10 #6
Du skal bare lige markere "Svar" her til venstre, inden du trykker Send. =)
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
09. juli 2010 - 10:03 #7
slut