Avatar billede john1 Juniormester
21. maj 2008 - 11:38 Der er 7 kommentarer

E-mail bekræftigelse

Jeg har lavet en lille simpel abonnementsløsning. 1 side hvor man taster sine kontakt oplysninger og en side hvor man taster sine kort oplysninger. Men jeg mangler en funktion hvor begge parter modtager en e-mail som bekræftigelse efter købet.

Opgaven er meget lille og tager ikke mange minuter at lave:-)

Er der nogen som har et bud?
Avatar billede swiatecki Novice
21. maj 2008 - 12:38 #1
kig på php's mail() funktion ;)
Avatar billede john1 Juniormester
21. maj 2008 - 13:05 #2
hmmm tak. Jeg er ikke så god til php ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det. Hvordan jeg flytter de oplysninger som folk indtaster på de 2 sider sådan noget som navn, adresse m.m.
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 13:13 #3
Har du så heller ikke en database til det?
Avatar billede john1 Juniormester
21. maj 2008 - 13:18 #4
nej det har jeg ikke regnede egenentlig at det var nok jeg fik info pr. mail
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 13:27 #5
Det kan da også godt være.

Det kommer jo an på, hvordan abonnementsløsningen fungerer. Hvis du selv holder styr på de tilmeldte, er det jo fint nok.

Hvordan ser formularkoden så ud, dvs. den der indeholder felterne?
Avatar billede john1 Juniormester
21. maj 2008 - 14:48 #6
<html>
<title>Abonnement</title>

<script>

var checkobj

function agreesubmit(el){
checkobj=el
if (document.all||document.getElementById){
for (i=0;i<checkobj.form.length;i++){  //hunt down submit button
var tempobj=checkobj.form.elements[i]
if(tempobj.type.toLowerCase()=="submit")
tempobj.disabled=!checkobj.checked
}

function defaultagree(el){
if (!document.all&&!document.getElementById){
if (window.checkobj&&checkobj.checked)
return true
else{
alert("Please read/accept terms to submit form")
return false
}

</script>
<p>&nbsp;</p>
<table width="90%" height="90%" border="0" align="center">
  <tr>
    <th bgcolor="#FFFFFF" scope="col">
<
  <!-- <form action="https://../relay.aspx" method="post"> -->
  <form action=".../subscribe/kreditkort.php" method="post">
</p>
<p class="style2">
  <input type="hidden" name="MerchantNumber" value="xxxxxxx">
  <input type="hidden" name="AddFormPostVars" value="1">
  <input type="hidden" name="SHOP_URL" value="../subscribe/kreditkort.php">
</p>

    <table width="800" height="121" border="0" align="center">
      <tr>
        <th scope="col"><div align="left"><span class="style2"><span class="style5">
          <input name="belob" type="radio" value="300" checked>
          </span></span><span class="style5"> Jeg &oslash;nsker og modtage 3 stk.</span><span class="style2"><br>
            <input name="belob" type="radio" value="200">
            </span><span class="style5">Jeg &oslash;nsker at modtage 2 stk. </span><span class="style2"><br>
              <input name="belob" type="radio" value="100">
          </span><span class="style5">Jeg ønsker bestile 1 stk. </span></div></th>
      </tr>
    </table>
    <p>&nbsp;</p>
    <table width="492" border="0" align="center">
      <tr>
        <th class="style2" scope="col"><div align="left">Navn:</div></th>
        <th class="style2" scope="col">
          <div align="center">
            <input name="Name" id="Name" size="50">
            </div></th></tr>
      <tr>
        <th class="style2" scope="col"><div align="left">Adresse:</div></th>
        <th class="style2" scope="col">
          <div align="center">
            <input name="Address" id="Address" size="50">
            </div></th></tr>
      <tr>
        <th class="style2" scope="col"><div align="left">Post nr. </div></th>
        <th class="style2" scope="col">
          <div align="center">
            <input name="ZipCode" id="ZipCode" size="50">
            </div></th></tr>
      <tr>
        <th class="style2" scope="col"><div align="left">By:</div></th>
        <th class="style2" scope="col">
          <div align="center">
            <input name="City" id="City" size="50">
            </div></th></tr>
      <tr>
        <td class="style2"><div align="left"><strong>E-mail</strong>:</div></td>
        <td class="style2">

            <div align="center">
              <input name="Email" id="Email" size="50">
            </div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td class="style2"><div align="left"><strong>Telefon:</strong></div></td>
        <td class="style2">

            <div align="center">
              <input name="CustNumber" id="CustNumber" size="50" >
            </div></td>
      </tr>
</table>
      <span class="style2">
      <input type="hidden" name="orderid" value=<?php
$stamp = strtotime ("now");
$orderid = "$stamp-$REMOTE_ADDR";
$orderid = str_replace(".", "", "$orderid");
echo($orderid);
?>>

      <input type="hidden" name="dateComponents" value=<?php
$dateComponents = getdate($firstDayOfMonth);
echo($dateComponents);
?>>

      <input type="hidden" name="periode" value="200">

      <label></label>
      </p>
      </span>
    <form name="agreeform" class="style2" onSubmit="return defaultagree(this)">
<input name="agreecheck" type="checkbox" onClick="agreesubmit(this)">
<span class="style7">Jeg har l&aelig;st og accepteret <a href='../subscribe/conditions.php' target='_blank'>abonnementsvirkår</a>.</span><br><br>
<input type="Submit"disabled value="Fors&aelig;t -&gt;" border="0">
</form>

      <p class="style2">
        <script>
//change two names below to your form's names
document.forms.agreeform.agreecheck.checked=false
      </script>
      </p><br>
    </th>
  </tr>
</table>
<p></p>
</body>
</html>
Avatar billede john1 Juniormester
22. maj 2008 - 10:28 #7
nogen som har et bud