20. juni 2001 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Form virker ikke helt

Hvorfor virker denne ikke:

Kig i bunden af koden hvor der er en Drop-Down-Box og et tekst feldt.
Det er meningen at man ikke skal kunne skrive i boksen hvis der er NEJ i drop-down-boxen. Men hvis der er JA i drop-down-boxen skal man godt kunne skrive i tekst feldtet under.

Funktionen virker kun hvis jeg fjerner alle de andre tekst bokse og lader Drop-Down-Boxen og det sidste tekst feldt være.

HJÆLP !! :)

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>New Record</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Insert New Record<BR><BR><BR>

<FORM ACTION=savenewinfo.asp METHOD=post id=form name=form>

<TABLE Border=1>
<TR>
<TD>Navn</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=navn ></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Mail Adresse</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=mail ></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Telefon Nr.</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=tele1 ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Mobil Nr.</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=tele2 ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Postnr og By</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=postby ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Bil Mærke og Model</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=bilmodel ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Type Bil</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=typebil ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Års Tal</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=aar ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Km</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=km ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Pris</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=pris ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Beskrivelse af bilen</TD>
<TD><TEXTAREA name=beskrivelse rows=4 cols=\"20\"></TEXTAREA></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Dato i dag</TD>
<TD><INPUT size=40 Name=AddDate ></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Billed af bilen:</TD>
<TD>
<select size=\"1\" name=\"images\">
  <option selected>Ja</option>
  <option>Nej</option>
  </select><br>
  <input type=\"text\" name=\"imagesadresse\" size=\"52\" value=\"Skal kun være tiladt hvis der er valgt JA oppe over\"
onfocus=\"if ( this.form.elements[0].selectedIndex!=0 ) this.blur();\"></p><p>&nbsp;</p>
<p><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"B1\"><input type=\"reset\" value=\"Reset\" name=\"B2\"></p>
</TR>

<TR>
<TD><INPUT size=40 TYPE=submit Value=SUBMIT id=Submit1 name=Submit1><INPUT TYPE=reset Value=CLEAR id=Reset1 name=Reset1></TD>
<TD></TD>
</TR>

</TABLE></FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 14:44 #1
det er elements[0] der er gal (den går ud fra selecten er allerførste felt).
sktiv istedet:
onfocus=\"if ( this.form.images.selectedIndex!=0 ) this.blur();\"></p><p>&nbsp;</p
behold points. du har betalt een gang.
20. juni 2001 - 14:45 #2
1000 Tak for hjælpen !!
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 14:52 #3
http://www.eksperten.dk/spm/83199    oprettet af  \"gatez\"
dette spørgsmål                            oprettet af \"gatez2000\"

der er bare lige een ting. man må ikke have 2 brugere her på eksperten.dk
det skal tages alvorligt, så du bliver nok slettet.

http://www.eksperten.dk/spm/83223

mvh JakobA
21. juni 2001 - 10:52 #4
Okay undskyld....

Men min gamle konto virker ikke mer.... Jeg ved ikke hvorfor...