Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
20. maj 2008 - 20:08 Der er 4 kommentarer

libraries hvordan?

hej,

jeg ville gerne prøve at lave en mp3 afspiller i java og kom forbi JLayer på www.javazoom.net. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal gøre med filen(library), når den er hentet, så jeg kan komme i gang med kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2008 - 21:41 #1
unzip og put jar i classpath.
Avatar billede kreinoee Nybegynder
21. maj 2008 - 14:43 #2
Benytter du en IDE? I mange IDEs (gælder i hvert fald netbeans og jdeveloper) kan du tilgøje librarys ved at højre klikke på projektet og vælge propoties. Her vil der så være et punkt der heder librarys.
Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
21. maj 2008 - 15:23 #3
jeg bruger eclipse lige nu..
Avatar billede kreinoee Nybegynder
21. maj 2008 - 17:38 #4
Når du har pakket filen ud, laver den en mappe med forskellige ting i. Der er både compilerede class filer, kildekode filer, samt en jar fil som heder jl1.0.jar.

Det nemmest er bare at benytte jar filen. I eclipse vælger du i "project" menuen (blandt menuerne i toppen) punktet "Properties". I vinduet der kommer frem skal du vælge punktet "Java Build Path", hvilke vil gøre det muligt for dig at vælge fanabladet "Libraries". Herfra skal du blot klikke på "Add externel jars" vælge din jl1.0.jar fil, og du skulle være kørende.

Du burde nu kunne oprette opbjecter af de klasser som biblioteket tilbyder, og kalde de metoder de indeholder. Hvad de forskellige ting der kan, må du så finde ud af i dokumentationen til JLayer.