Avatar billede jacob_boel Nybegynder
20. maj 2008 - 15:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tidsberegning med mere en 24 timer - uden dato

Hejsa

Har lidt problemer tidsberegning. Setuppet er som følger:

Tabel:
- emne
- afdeling
- start tid
- slut tid

Forespørgsel
- emne
- Afdeling
- Tidsforbrug: Format([sluttid]-[starttid];"Kort klokkeslætsformat")

Så langt så godt. Problemet er bare når jeg skal lave en sum af den brugte tid. Kommer den over 24 timer hvad så? Jeg havde en plan om at lave tidsforbruget til et decimaltal, så kunne man lave en sum af det og formater det til noget der ligener "total antal timer"

Problemet er bare hvordan kommer jeg fra "Kort klokkesletsformat" til decimaler? og igen videre til noget der ligner timer
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2008 - 15:48 #1
Kan du ikke blot lave en modulus beregning, der giver dig en divisionsrest. Dette må så give de resterende timer, udover hvor mange gange tallet 24 går op i din sum.
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2008 - 15:51 #2
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 21:45 #3
Det er Format, som laver det om til et tidspunkt.. du kan bare blive i decimaltallet, som har 0=0 og 1=24... dvs.. Samlet tidsforbrug: sum(sluttid-starttid)*24

!~)
Avatar billede jacob_boel Nybegynder
22. maj 2008 - 09:34 #4
Ja selvfølgelig... Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2008 - 23:36 #5
Hvis du fik det løst, lukker du så ikke lige spm!~)
Avatar billede jacob_boel Nybegynder
30. maj 2008 - 07:24 #6
Jo undskyld.
Avatar billede mugs Novice
30. maj 2008 - 14:12 #7
Jacob > Hvis dit problem er løst, bør du acceptere et svar. Et spørgsmål er ikke lukket før du har accepteret. Se her:

http://expfaq.dk/
Avatar billede mugs Novice
30. maj 2008 - 14:12 #8
Og så forøvrigt: Velkommen til eksperten.dk