Avatar billede torotune Nybegynder
20. maj 2008 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Compile class til .dll

Hej,

Hvordan gør jeg hvis jeg har en class navn.vb og vil
build'e den til en dll-fil. Det skulle gerne blive til
en WebCustomControl som jeg kan smide i bin-mappen og refere til fra en side.

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2008 - 15:15 #1
VS:

build (forudsaetter korrekt projekt type)

command line:

vbc /t:library navn.vb
Avatar billede torotune Nybegynder
20. maj 2008 - 17:58 #2
Ok, jeg bruger Visual Web Developer, så hvordan kommer det til at se  ud med command line hvis den har stien:

C:\www\webpage\App_Code\CadRotator.vb
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2008 - 04:15 #3
cd C:\www\webpage\App_Code\
vbc /t:library CadRotator.vb

bør lave eb CarRotator.dll - evt. skal der tilføjes nogle referencer.

Men derudover kan du vel hente VB.NET Express og bruge den paralelt med VWD Express - og
VB.NET Express kan lave class libraries.
Avatar billede torotune Nybegynder
21. maj 2008 - 08:41 #4
Hej Arne,

Jeg tror det er bedst jeg bruger VB.NET Express, da det andet melder fejl når jeg kører det i CMD.

Jeg prøver så at oprette et nyt class library i VB.NET Express. Heri opretter jeg så filen CadRotator.vb - men når jeg så builder den herfra, opretter den en dll der hedder classlibrary1.dll

Indeholder denne fil det jeg skal bruge, hvis jeg bare omdøber den til CadRotator.dll eller kan man vælge bare at builde enkelte filer ad gangen?

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2008 - 15:13 #5
Hvis PATH er sat rigtigt boer du kunne command line builde.

Du boer kunne saette navn paa DLL et eller andet sted (projekt navn ?) men ellers
kan du godt rename den.
Avatar billede torotune Nybegynder
29. juni 2008 - 14:04 #6
Ok, så burde jeg kunne få det til at virke den vej. Tak for hjælpen, smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 14:49 #7
kommer her
Avatar billede torotune Nybegynder
30. juni 2008 - 21:17 #8
Thx.