Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
20. maj 2008 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Update into MSSQL og VB.net

Hej,

Jeg har lavet et lille program til at holde styr på mine blu-ray film, og dertil har jeg så lavet en MSSQL database som man kan tilføje og slette i.

Men, jeg sidder fast i update knappen, har søgt på google efter hjælpe men var ikke til at finde noget.. :/

Her er et udsnit af koden, der står både database navn, colunne navne og textbox navne:
http://peecee.dk/upload/view/115002
(ingen vente tid, og dukumentet fylder ingen ting)

Nogle der kan være behjælplige?

På forhånd tak
Avatar billede timmeren Nybegynder
22. maj 2008 - 09:28 #1
Dim insrt As String = "
update bluray
VALUES(set title = @title,
set genre = @genre,
set playtime = @playtime,
set imdb = @imdb,
set rating = @rating,
set minage = @minage,
set lent = @lent,
set lentto = @lentto,
set lentwhen = @lentwhen,
set resume = @resume)
where id = @id"

            cmd = New SqlCommand(insrt, con)

            cmd.Parameters.AddWithValue("@title", txtTitle.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@genre", txtGenre.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@playtime", txtPlaytime.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@imdb", txtimdb.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@rating", txtrating.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@minage", txtMinage.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lent", ComboLent.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lentto", txtlentto.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lentwhen", DateLent.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@resume", txtResume.Text)

Har sagt where ID = ID, ved ikke hvad du har som unik ting og sige where til ?
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
22. maj 2008 - 10:28 #2
Hmm kan være det bare er min der kludre rundt i det, men nu har jeg prøvet alle de ting jeg lige kan komme på, og det virker lige lidt :o

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click

        Try
            Dim insrt As String = "UPDATE bluray VALUES(SET title = @title
, SET genre = @genre
, SET playtime = @playtime
, SET imdb = @imdb
, SET rating = @rating
, SET minage = @minage
, SET lent = @lent
, SET lentto = @lentto
, SET lentwhen = @lentwhen
, SET resume = @resume) where id = @id"

'''Sat på én linje!

            cmd = New SqlCommand(insrt, con)

            cmd.Parameters.AddWithValue("@title", txtTitle.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@genre", txtGenre.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@playtime", txtPlaytime.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@imdb", txtImdb.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@rating", txtRating.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@minage", txtMinage.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lent", ComboLent.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lentto", txtlentto.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@lentwhen", DateLent.Text)
            cmd.Parameters.AddWithValue("@resume", txtResume.Text)

            con.Open()

        Catch
            MsgBox("Fejl mongoboy")
        Finally
            con.Close()

        End Try
Avatar billede timmeren Nybegynder
22. maj 2008 - 10:44 #3
ups sorry, fjern values(

Dim insrt As String = "UPDATE bluray
SET title = @title

, SET resume = @resume
where id = @id"
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
12. maj 2011 - 11:08 #4
Lukker gaaaaammel sag, kender til irl.