Avatar billede sdfh Nybegynder
20. juni 2001 - 14:06 Der er 2 kommentarer

Restore en database i MS-SQL-server 6.5

Jeg skal (underligt nok) lave enten et prog eller en procedure som kan restore en database hvert døgn.
Jeg har set lidt på load database, men jeg får en fejl der siger at Administratoren skal have exclusive use før jeg kan bruge load-commandoen.
Men ellers er min tanke at lave en schedule task som kører load-commandoen med en specifik fil (c:\\backup\\dbdump.DAT) hvert døgn!
Er der en der har lidt input til dette er jeg taknemmelig ;-)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
01. juli 2001 - 14:16 #1
Hmmm - at Administratoren skal have \"exclusive use\" betyder simpelthen, at der ikke må være nogle brugere på databasen, når der restores. Derfor skal databasen sættes til at være \"offline\" før den restore. Hvordan man lige gør det i SQL 6.5 kan jeg ikke huske, men prøv at kigge i Online Books under sp_dboption.
Avatar billede pniels12 Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:57 #2
Du kan bruge følgende til at sætte databasen i single user mode, hvilket vil bevirke at du kan restore din database:
sp_dboption single user true

Advarsel: Truncate log on checkpoint er ikke muligt i single user mode.