Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 13:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problem med Formmail.

Hej Eksperter.

Jeg har fået lavet en formmail på mit site, som brugere kan udfylde, og returnere til mig ved at trykke "send funktionen".

Denne funktion er allerede aktiv og fungerer, men når jeg pr. mail via pop3 modtager den udfyldte form tilbage står der følgende:

Below is the result of your feedback form. It was submitted by
( ) on Monday, May 19, 2008 at 11:08:44

Hvordan får man afsenders mail ind hvor ( ) parentesen er?

Jeg formoder her, at jeg mangler en kode i Formmail, som gør, at mailen som skrives ind under mail punktet i min formular sættes ind som afsender...? Nogle som kender denne specifikke Formmail kode?

Håber på at der er nogle der kan hjælpe..

Mvh. Jesper/ Hugoboss21
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 13:28 #1
Formmails kan være lavet på tusind måder. Hvem er din webhoteludbyder og har du evt. et link til deres formmaileksempel, og kan vi se din kode også, nu vi er i gang? :)
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 13:31 #2
F.eks. kan det være, man skal ha' feltet "realname" med.
Avatar billede webweaver Praktikant
19. maj 2008 - 14:03 #3
Så må du have et felt i din form, hvor personen kan indtaste sin mail.
Så kan du i scriptet sætte den ind som afsender.

Men så skal du over i PHP gruppen eller ASP hvis du sidder med det.
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 14:20 #4
For mig lyder det, som om, Hugoboss21 benytter sig af et færdigt og uredigerbart formmailscript, som de fleste udbydere tilbyder.
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 14:22 #5
Tak for Jeres svar.

Jeg har mit site hostet af et firma som hedder www.netsite.dk

Deres Formmail eksempel ser således ud:
http://www.netsite.dk/support/formmail.html

I min form, har jeg et punkt som hedder mail, og denne adresse sendes også når man skriver i det, desværre sættes dette ikke ind i parenteesen (i headen af mailen (fra))
Grunden til at jeg ønsker at jeg ønsker at den tilsendte mail-adresse skal indsættes der, er da de som skriver til mig, skal have en auto-push mail tilbage som en bekræftelse.

Min egen kode ser nogenlunde således ud:
</head>

<body link=navy vlink="#006699" style='tab-interval:.3854in;margin:0'>

<div style='position:absolute;width:8.2833in;height:29.8618in'>
<![if !pub]>

<form action="http://formmail.netsite.dk/formmail.pl" method=post>
<![endif]>

<input name=subject type=hidden value=Tilmelding>

<input name=recipient type=hidden value="postmaster@sidens-navn.dk">

<input name="return_link_title" type=hidden value=www.sidens-navn.dk>

<input name="print_config" type=hidden value="email,subject">

<input name=required type=hidden value=Fulde-navn>

<input name="env_report" type=hidden value="REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT">

<input name=redirect type=hidden value="http://sidens-navn.dk">

mv.... (dvs, boksenes koder har jeg ikke tilføjet)

----------------------------

Skabelonen er sakset herfra denne kode:

<form action="http://formmail.andersenit.dk/formmail.pl" method="post">
<table>
  <tr>
    <td>Dit navn</td>
    <td><input name="realname" size="45"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Din e-mail</td>
    <td><input name="email" size="45"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Dette er godt</td>
    <td><input type="checkbox" name="Hvadergodt1" value="Godt"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Men JMail er bedre</td>
    <td><input type="checkbox" name="Hvadergodt2" value="Bedre"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Jeg synes JMail er bedst</td>
    <td><input type="radio" name="hvaderbedst" value="Jmail"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Jeg synes FormMail er bedst</td>
    <td><input type="radio" name="hvaderbedst" value="Formmail"/></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Tekst</td>
    <td><textarea name="Besked" cols="45" rows="8"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" value="Send"/></td>
  </tr>
</table>
<input name="subject" type="hidden" value="Test"/>
<input name="recipient" type="hidden" value="info@dit-domaene.dk"/>
<input name="return_link_title" type="hidden" value="Uddyb."/>
<input name="return_link_url" type="hidden" value="http://www.dit-domaene.dk"/>
<input name="required" type="hidden" value="email"/>
</form>

Håber at I måske kan se hvad der mangler i min egen, sådan så mailen kan komme ind..

Mvh. HB21
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 14:24 #6
Prøv lige at indsætte:
<input type=text name="realname">
også.
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 14:27 #7
ok.. det prøver jeg lige... :-)

ser lige om det har effekt...

:-)
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 14:28 #8
Der står i hvert fald på deres side, at man kan bruge dét felt også, og jeg mener, det er dette felt, som vil blive vist i parentesen.
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 14:35 #9
Øv.. det havde desværre ingen effekt.

Det ser stadigt således ud:

Below is the result of your feedback form.  It was submitted by
() on Monday, May 19, 2008 at 14:32:02
---------------------------------------------------------------------------

subject: Tilmelding

Adresse: ens adresse og postnummer

Fulde-navn: ens navn

Arbejdssted: stedet hvor man arbejder, ens telefonnummer

Betalingsmetode: Kontant

Arrangement-no1: Yes

Event-no1: Yes

Mail: ens mail

---------------------------------------------------------------------------

HTTP_USER_AGENT: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)

kunne forestille mig, at punktet hvor mail indtastet, at det er det som kan komme op i ( ) pareentesen... men det driller sq lidt... alle informationerne kommer i mailen som ovenfor..

Mvh. HB21
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 14:37 #10
Har du et inputfelt med name="email"?
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 14:37 #11
For det ser ud, som om, du bare kalder feltet "mail". :)
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 14:45 #12
Ja, det ser således ud:

</v:shape><![endif]--><![if !pub]><span style='position:absolute;top:286.25pt;
left:251.75pt;z-index:49'><![endif]>

<input name=Email maxlength=255 size=62 value="" type=text
v:shapes="_x0000_s1510">

<![if !pub]></span><![endif]><!--[if gte vml 1]><v:shape id="_x0000_s1512"

Det er det du mener ikke? Mail adressen i selve formmailen kommer frem til mig når der trykkes send, og adressen står korrekt med "blå" mail skrift osv..

Desværre bare stadigt tomt i fra feltet. ( ) ...

Hb21
:-)
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
20. maj 2008 - 09:55 #13
Det underlige er bare, at jeg modtager mailen fint, også med mail oplysningen. Selv om jeg har prøvet alt ovenstående, så mangler den stadigt i "fra" feltet, dvs. i ( ) parentesen.

Ellers nogle gode html' koder eller idér? Fik det til at stå der, da jeg roede med det her for leden, men nu kan jeg ikke finde koden, og det som er prøvet virker ikke... :-(

Mvh.
HB21
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2008 - 10:08 #14
Måske fordi du skriver det med stort:
name=Email
og ikke name="email"?
Det kunne vel sagtens være noget i den stil, når du siger, at det har fungeret før.
Det samme gælder alle de andre felters navne.
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
21. maj 2008 - 08:26 #15
Hej W13.

Så blev problemet løst.. :-)

Du havde ret' i at det var et spørgsmål om stort og lille bogstav...

Nu mangler jeg så blot at få aktiveret det hele på min publisher hjemmeside, men det burde nok være muligt.. :-)

Jeg tildeler dig hermed de retfærdige point du har fortjent.. og siger hermed mange tak for hjælpen.

Mvh.
Hb21
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
21. maj 2008 - 08:28 #16
point til W13
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
21. maj 2008 - 08:29 #17
hmm...*griner* hvordan giver man lige point ud? :-/ sorry...
Avatar billede w13 Novice
21. maj 2008 - 09:39 #18
Jeg opretter hermed et svar, og så kan du markere mit navn i boksen nederst på denne side og vælge "Accepter" :)
Avatar billede w13 Novice
22. maj 2008 - 09:23 #19
Tak for point! :)