Avatar billede sylle Novice
20. juni 2001 - 13:37 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Egen scrollbar

Jeg har hørt, det er muligt at lave sin egen scrollbar.
Jeg har en hjemmeside, som er sat op i frames i GoLive, og i det ene frame vil jeg gerne lave en scrollbar, som ikke ødelægger designet på resten af siden!!

Dvs. jeg vil gerne kunne lave en scrollbar, hvor jeg selv definere farve og evt. form.

På forhånd tak :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:38 #1
body {
    scrollbar-face-color: 003366;
    scrollbar-shadow-color: #FFFFFF;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-3dlight-color: #858585;
    scrollbar-darkshadow-color: #858585;
    scrollbar-track-color: #000000;
    scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
}
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. juni 2001 - 13:41 #2
Skal indsættes mellem <head> & </head>
Sådan her:
<head>
<title>Titel</title>
Og alt andet der er her......
<style>
body {
    scrollbar-face-color: 003366;
    scrollbar-shadow-color: #FFFFFF;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-3dlight-color: #858585;
    scrollbar-darkshadow-color: #858585;
    scrollbar-track-color: #000000;
    scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;

</style>
</head>
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:42 #3
jaja ... ;o) thx.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 13:44 #4
har i det liggende i en tekstfil på desktop eller hvad? :-))
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2001 - 13:51 #5
<ole>
Du kan også lave den i DHTML:
http://www.assembler.org
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
...sidstnævnte, hvor man også kan loade HTML-sider i scrolleren:
http://www.olebole.f2s.com/scroller/
/mvh
</bole>
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:54 #6
=>jakoba: Nope ... i mit eget stylesheet ... ;o)
Avatar billede sylle Novice
20. juni 2001 - 13:54 #7
Svar til repsac.....
Nu er jeg ikke den store java-nørd.... kan du ikke forklare hvad jeg liiige skal gøre med det script!

Jeg har prøvet at lave en ny side, hvor jeg satte det ind fra starten, når man så går ind for at sætte noget ind på siden, så ligger der to kasser hvor der står body i. skriver jeg noget tekst herefter og ser siden i browseren - er der ingen forandringer med scrollbaren!..... HELP :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:55 #8
=>olebole: Ahrm! ... det er vist noget du har snuppet herfra hva\' ...
[http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar] ... puha! ... ;o*)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:56 #9
=>sylle: refresh ... ;o) (som tommyf skriver ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juni 2001 - 13:56 #10
=>olebole: hmmm ... jaehh ... du henviser jo også selv til det ... dooh!
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2001 - 14:01 #11
Og så sidder Gert (geeeet) 4,5 meter fra mig her på kontoret og arbejder. Det er med hans fulde velsignelse, jeg har modificeret den, så deeeeeeeet.......  :o)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2001 - 14:05 #12
...men derudover er det fint at holde folk i ørerne. Der er nok, der scorer andres arbejde - og tager roserne selv...that we no like. No, niema, niet, nada, zip....nul Putte...!!!  :o)
Avatar billede ujdesign Nybegynder
20. juni 2001 - 16:53 #13
Undskyld tommyf/repsac
Jeg synes ikke det virker.
Kan det ikke bruges, hvis man i forvejen har en css-fil?
:-) Uffe
Avatar billede sylle Novice
20. juni 2001 - 21:43 #14
Nu har jeg siddet og leget en del med det.... har stadig ikke fået det til at virke!!

SKAL jeg lave stylesheet for at kunne bruge scriptet??

Skal scriptet ligges ind på siden med mine frames, eller på den/de sider der er linket der til??

Har det nogen betydning i hvilken rækkefølge man stiller det op??

Sylle :o)
Avatar billede ujdesign Nybegynder
20. juni 2001 - 22:00 #15
Der mangler # foran farvekoden i første linie, men det er ikke derfor det ikke virker. Det virker heller ikke når jeg forsøger med det.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:17 #16
hrm er der ikke noget om at det skal være ie 5.5+ for at det virker ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. juni 2001 - 05:12 #17
ujdesign >> Som -mundi- siger skal man have IE5.5+ for at se det. Men hvis du har en css-fil skal du jo bare sætte den ind i den.
Avatar billede aso Nybegynder
21. juni 2001 - 11:53 #18
lav et stylesheet

gem dette i txtpad:

body { scrollbar-face-color: #E2DEDB; scrollbar-shadow-color: #E2DEDB;
scrollbar-highlight-color: #E2DEDB; scrollbar-3dlight-color: #1D4166;
scrollbar-darkshadow-color: #1D4166; scrollbar-track-color: #1D4166;
scrollbar-arrow-color: #333333}
gem som  fx. txt.css

i dit html dokument henter du txt.css her

<html>
<head>
<title></title>
<LINK rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"txt.css\" title=\"style1\">

</head>

bemærk at stien til stylesheetet er ok. I dette tilfælde ligger html dok og stylesheetet i samme folder

aso :)
Avatar billede sylle Novice
27. juni 2004 - 16:11 #19
Takker mange gange for hjælpen :o) men eftersom der ikke er nogle der har oprettet et svar, kan jeg jo ikke acceptere det!