Avatar billede swamboo Seniormester
18. maj 2008 - 22:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad er update fejlen?

Jeg har følgende kode:
opdater=request("id")
slutdato = request("text2")
stedangivelse = request("text3")
Beskrivelse = request("text4")
hold=request("fra_hold")
lokal=request("fra_lokal")
    SQL = "update [Arbejdsdetaljer]  set Sted = "&stedangivelse&", Arbejdet = "&Beskrivelse&", Behovalm = "&hold&", Hjelpere = "&lokal&" where Id =" &opdater
conntemp.Execute(sql)

Får følgende fejl:

ASP server finds errors during running.
Error Code : 0x80040E14
Error Source : conntemp.Execute(sql)
Error Description : [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "Stilladsplatforme opsættes"

Den vil gerne opdatere når det KUN er Behovalm, og Hjelpere - men jeg ved ikke om forskellen er at det er opdatering af tal i access databasen...

håber på jeres hjælp. :o)
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2008 - 23:29 #1
tekst og memo felter skal have ' omkring sig - dvs det kunne se sådan ud;

SQL = "update [Arbejdsdetaljer]  set Sted = '"&stedangivelse&"', Arbejdet = '"&Beskrivelse&"', Behovalm = "&hold&", Hjelpere = "&lokal&" where Id =" &opdater
Avatar billede swamboo Seniormester
18. maj 2008 - 23:31 #2
haha - jeg havde lige fundet ud af det selv - men takker!!! Du har fortjent nogle kvajepoint fra mig :o)

Ha en god aften =)