Avatar billede fanatic Nybegynder
18. maj 2008 - 11:04 Der er 9 kommentarer

Gratis outgoing smtp?

Hej Eksperter.

I min web-applikation har jeg skrevet noget asp.net kode som automatisk sender nyheder til brugerne.

Jeg har før brugt gmail som outgoing smtp til dette formål. Desværre har de lukket den google-konto jeg brugte til formålet. Jeg har forsøgt med cybercity's smtp-server da jeg har en betalt konto hos dem, men det virker heller ikke. Siden ligger på Web10, hvilket jo nok er grunden til det.

Er der nogen der kender en måde jeg kan sende emails via min asp.net website?

Jeg har kigget på http://www.free.net.nz/join.asp men de har ikke adgang for nye abonnenter.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 11:25 #1
Hvorfor bruger du ikke SMTP serveren hos Web10 ? Stiller de ikke en tilrådighed til deres ASP kunder ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 11:26 #2
Fx. skriver de selv i deres FAQ at hvis man bruger JMAIL så kan man således:
<%
Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "localhost"
JMail.Sender = "afsender@domain.dk"
JMail.Subject = "Emne på beskeden"
JMail.AddRecipient "modtager1@domain.dk"
JMail.AddRecipient "modtager2@domain.dk"
JMail.AddRecipient "modtager3@domain.dk"
JMail.Body = "Her kommer beskeden"
JMail.Execute
%>

Koden er taget fra: http://web10.dk/help/faq/windows_Jmail
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. maj 2008 - 11:27 #3
Ja, det er oplagt men jeg kan ikke se at de tilbyder en nogen steder :-(
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. maj 2008 - 11:33 #4
ok, tak...det vil jeg lige kigge nærmere på.
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. maj 2008 - 11:36 #5
men hvordan får jeg fat i jmail-komponenten?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 11:53 #6
Den er installeret på serveren !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2008 - 11:54 #7
Koden ovenfor er oldgammel ASP - du bruger ASP.NET. Det du skal lægge mærke til er blot at Web10 ser ud til at stille en SMTP-server til rådighed på localhost. Det bruger du bare i din nuværende .NET kode.
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. maj 2008 - 12:25 #8
sådan nu virker min eksisterende kode. Jeg skal blot bruge localhost som smtp ;-)

Tak for hjælpen!

Sender i et svar begge to.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2008 - 13:35 #9
Jeg samler slet ikke på point, tak.