Avatar billede jmjveb Nybegynder
17. maj 2008 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mail formular der ikke kan spammes

Hvordan i alverden kan man undgå at få spammails fra sin mail formular på ens hjemmeside?
Jeg ved ikke hvor mange tomme mails jeg efterhånden modtager - kan man sikre sig mod dette?
Jeg har prøvet med php - asp, men uanset hvad jeg gør, blir der spammet med tomme mails alligevel - nogen der har et script el. noget der kan løse problemet ?
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 22:17 #1
Du skal lave validering af felterne, før afsendelse.

I PHP kan du f.eks. gøre det simpelt, og kontrollere om feltet er tomt;

if($_POST['message'] != '' blabla();

Du bør selvfølgelig kontrollere mere end tomt felt, hertil bør du læse nærmere om regular expressions, som du kan bruge til at filtrere pladder-content fra med :)
Avatar billede aners Nybegynder
17. maj 2008 - 22:18 #2
Ovenstående har syntaks-fejl, mangler afsluttende parantes, beklager sjusk!
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 22:18 #3
CAPTCHA er også en løsning
Avatar billede jmjveb Nybegynder
17. maj 2008 - 23:49 #4
jeg har en "side.asp" med et asp script der "requester" en form.

i koden på "side.asp" har jeg ligeledes et javascript der kalder src "valid.js" netop for at validere de enkelte felter i formen.

det til trods - får jeg spam mail uden indhold og @.

hvis man nu skulle begynde helt fra bunden ( uden captcha ) men med asp - hvodn` kunne det så se ud rent kode mæssigt - kan i finde ud af det ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
17. maj 2008 - 23:51 #5
slåes mellemrums tangenten - virker det som om der står noget i feltet...
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 23:57 #6
Så må du jo kontrollere at der ikke kun er mellemrum som står i felterne ?

Men hvorfor vil du ikke etablere CAPTCHA ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
18. maj 2008 - 00:05 #7
jeg aner ikke hvodn jeg gør - så skal jeg jo til at bede om en hel kode - med forklaringer - kan man tillade sig det ?

hva med mellemrummene - hvodn kontrollere jeg så det ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2008 - 00:24 #8
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 00:27 #9
jmjveb

valid.js? Clientside validering er en rigtig dårlig ide, det giver ingen sikkerhed.

Captcha er en god ide, det forhindrer dog ikke tomme felter, med mindre du validerer dem ved siden af. Captcha's formål er at undgå submits fra bots :)
Avatar billede jmjveb Nybegynder
18. maj 2008 - 01:15 #10
beklager - men det er nok bare mig der er dum - alt det kode halløj, sir mig ik ret meget - så det hjælper mig desværre ikke med links til engelske sider.
muligvis er valid.js en dårlig ide - det virker i hvert fald ikke - spørgsmålet er så hvad jeg kan gøre

har i noget kode halløj liggende jeg kan bruge
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 20:13 #11
Jeg skal gerne kode dig en mailformular for en tusse :P

Hvis det ikke har interesse, skal du nok selv surfe lidt for at finde gratis kode - sådan er verden jo desværre.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
19. maj 2008 - 16:37 #12
Det er ikke mailformularen der er et problem - men sikkerheden.
Det er heller ikke pengene, hvis du er momsregistreret, selv om mindre sikkert kunne gøre det - men om det virker.
Og så skal det være i både asp og php.
___________________________________________________________________________________

Fandt noget captcha på puremango http://www.puremango.co.uk/cm_php_captcha_script_113.php
freecap 1.4.1
____________________________________________________________________________________

der ligger en demo og en source, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke, da billedet tilsyneladende ikke fungerer korrekt - er det noget du / i vil se på ?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
24. februar 2009 - 17:34 #13
sagen lukket/afsluttet