Avatar billede karl-koder Nybegynder
16. maj 2008 - 23:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DropDownList der driller lidt

Hejsa,

Jeg fylder en dropdown liste fra en database med en rekursiv metode. Det jeg gerne vil opnå er at sætte x antal - streger foran mine categorier :

Biler
- Nissan
- Toyota
- - Supra
- - Celica
Motorcykler
- Honda
- - Fireblade
- - Ninja
- Susuki

På den måde kan jeg ilustrer i hvilket niveau mine kategorier ligger.

Til at loade mine hoved kategorier har jeg følgende i min pageload:

if (!IsPostBack)
{
    SqlAutoProvider objAuto = new SqlAutoProvider();
    List<Category> categories = objAuto.GetAllAutoCategory(0);
    foreach (Category rootCat in categories)
    {
        ListItem listItem = new ListItem();
        listItem.Text = rootCat.AutoCategory;
        listItem.Value = rootCat.Id.ToString();
        drp_Category.Items.Add(listItem);
        populateSubCategories(listItem);
    }

Og til at loade mine underkategorier rekursivt har jeg denne :

private void populateSubCategories(ListItem n)
{
    //--- Henter liste med alle under sider.
    SqlAutoProvider objAuto = new SqlAutoProvider();
    List<Category> categories = objAuto.GetAllAutoCategory(Convert.ToInt32(n.Value));
    string test = "- ";
    foreach (Category c in categories)
    {
        ListItem listItem = new ListItem(c.AutoCategory, c.Id.ToString());
        listItem.Text = test + c.AutoCategory;
        listItem.Value = c.Id.ToString();
        drp_Category.Items.Add(listItem);
        populateSubCategories(listItem);
    }

Og der er ikke nogen fejl men jeg kan bare ikke hitte ud af hvor jeg skal sætte min test += "- "; ind henne for at få det til at se ud som ovenstående. Resultatet som det er nu er følgende :

Biler
- Nissan
- Toyota
- Supra
- Celica
Motorcykler
- Honda
- Fireblade
- Ninja
- Susuki

Hvor jeg her mangler en binde streg ved Supre, Celica, Fireblade og Ninja. Sidder der ikke en derude der kan hjælpe mig færdigt med det sidste ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2008 - 23:54 #1
Sæt en parameter mere på populateSubCategories, der fortæller hvor mange "- "-ere du vil have. Når du kalder den rekursivt, lægger du een til.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
17. maj 2008 - 00:12 #2
Ok, det har jeg så prøvet, så min metode nu indeholder en "string bindeStreg". Men hvor i min metode skal jeg lave bindeStreg += "- "; for at tilføje en ekstra "- "
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. maj 2008 - 11:20 #3
Hvis du har string bindeStreg som parameter 2, så kald den første gang med:

  populateSubCategories(listItem,"- ");

og i det rekursive kald

  populateSubCategories(listItem,bindeStreg + "- ");
Avatar billede karl-koder Nybegynder
18. maj 2008 - 17:22 #4
Det virker jo som det skal, jeg takker for hjæpen ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2008 - 19:50 #5
Lyder godt. Jeg samler slet ikke på point, tak. Du svarer blot selv, og acceptere dit eget svar.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
19. maj 2008 - 09:07 #6
Ok, det gør jeg så ;o)