Avatar billede rd Nybegynder
16. maj 2008 - 21:15 Der er 1 kommentar

Problemer med databinding og datagridview.

Hej, jeg har lidt problemer med databinding.

Jeg vil gerne vide om der kan laves flere bindingsources til en listbox, gridview, eller hvad det nu kan være? Fordi hver gang jeg bruger wizarden kan jeg kun have en bindingsource aktiv.

Jeg har også et andet problem. I mit gridview vil jeg gerne have vist navnet på en ingrediens, og den tilhørende mængde. Som det ses af nedenstående kode har jeg properties der returnerer ingrediens og mængde. I stedet for at få retuneret klassen ingrediens, vil jeg gerne have returerneret navenet på hvert enkelt ingrediens, hvad gør jeg?

public class IngrediensMaengde
    {
        private Ingrediens ing; // ingrediens er en klasse, med attributterne navn og næring
        private int maengde;

        public IngrediensMaengde()
        {

        }
        public IngrediensMaengde(Ingrediens ing, int maengde,string name)
        {
            this.ing = ing;
            this.maengde = maengde;
            this.name = name;
        }
        public Ingrediens Ingrediens
        {
            get { return ing; }
            set { this.ing = value; }
        }
        public int Maengde
        {
            get { return maengde; }
            set { this.maengde = value; }
        }
        public string Name
        {
            get { return name; }
            set { this.name = value; }
        }

på forhånd tak, rd.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2008 - 21:21 #1
Du kan godt have flere binding sources til en given kontrol, men du skal oprette dem programmatisk. Wizarden er ikke rigtig bygget til det.

Med hensyn til visning af dit Ingrediens-object har du dybest set to muligheder: Override ToString() på Ingrediens objectet (det er standarden for visning af et object) - alternativt kan du anvende CellFormatting eventet på DataGridViewet. ToString er klart nemmest, men mindst fleksibelt.