Avatar billede yocal Nybegynder
16. maj 2008 - 17:00 Der er 6 kommentarer

Funktionsbeskrivelser kan ikke bruges ved webservice?

Hejsa,

Jeg har lavet en webservice i C#, og nu ville jeg jo (for en gangs skyld) gøre det ordenligt. Jeg har derfor lavet fine kommentare til hver metode:

[WebMethod]
/// <summary>
///    Sender en WebSMS
/// </summary>
/// <param name="mobile">Mobilen der skal afsende smsen</param>
/// <param name="recipient">8 ciffer modtager</param>
/// <param name="message">Teksten der sendes til modtageren</param>
/// <returns>Returnerer en 'DeliveryReciept' som giver detaljer om afsendelsen</returns>
public DeliveryReciept SendWebSMS(Mobile mobile, int recipient, string message)

Men selvom jeg opdaterer min webservice reference, eller laver et nyt projekt og tilføjer dem - ja, så kommer det ikke med. Jeg får bare simple metode og parameter-beskrivelser - og ikke det jeg så fint selv har angivet.

Jeg har også prøvet at skrive den over [WebMethod], men det hjalp heller ikke.

Nogen ide om hvorfor?

// Yoc.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2008 - 04:43 #1
Kommentarer kommer ikke med i WSDL og derfor heller ikke i den genererede stub.
Avatar billede yocal Nybegynder
17. maj 2008 - 11:30 #2
Ingen måde hvorpå man kan få den til det?
Avatar billede martinbk Nybegynder
17. maj 2008 - 13:36 #3
det du har lavet her med tripple-slashes er beregnet på at udtrække til et XML dokument, i still med MSDN, du kan tage et kig på http://ndoc.sourceforge.net
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2008 - 21:22 #4
Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede martinbk Nybegynder
17. maj 2008 - 22:05 #5
jeg hæftede mig blot ved at han havde anvendt tripple-slashes, hvis man bad ndoc om at æde en sådan fil ville den mon ikke genere noget dokumentation (har ikke prøvet)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 02:45 #6
21:22:20 var om muligheden for at få:

kommentarer i source -> WSDL -> client stub