Avatar billede mettecarsten Nybegynder
16. maj 2008 - 10:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Udtræk samme data flere gange fra database

Hej eksperter

Hvis jeg på en side har brug for at udskrive den samme databaseforespørgsel f.eks. 10 gange, hvad er så bedst:

1) bruge <% Response.Write rs("Navn") %> 10 gange eller
2) <% Navn = rs("Navn") %> og derefter 10 gange bruge <% Response.Write Navn %> eller
3) fuldstændig lige gyldigt

Jeg har hørt flere forskellige meninger omkring dette og rent praktisk haft forskellige erfaringer.
Avatar billede di8leva Nybegynder
16. maj 2008 - 10:57 #1
Umiddelbart syns jeg at nummer (2) er bedst, men jeg kender ikke hvordan rs-metoden virker. Hvis den ikke slår op i et stort data-objekt hver gang, så borde det vare ligegyldigt.

Men, jeg tror nok man kan sige at (1) er IKKE bedst, det kan vare lige så godt, men ikke bedre. (fordi Navn = rs("Navn") er så hurtig operation)
Avatar billede nielle Nybegynder
17. maj 2008 - 09:27 #2
Desuden er det oplevet mange gange at (1) ikke dur - at Response.Write rs("Navn") kun udskriver noget aller første gang.
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
19. maj 2008 - 08:35 #3
Tusind tak for jeres svar. Mine erfaringer er også, at (1) nogle gange kun virker 1 gang, men var ikke helt sikker på, at det nu også var det, som var problemet.

Smid begge et svar og I deler.
Avatar billede di8leva Nybegynder
19. maj 2008 - 09:29 #4
svar
Avatar billede solle Nybegynder
19. maj 2008 - 14:18 #5
vil lige tilføje at, rækkefølgen i hiver data ud med kan have betydning..

e.g.
Tabel ser således ud:
ID -> Navn -> Nummer -> Tekst

udskriver i det i rækkefølgen "id, navn, nummer, tekst" kommer alt ud rigtigt, men gør i det således: "id, nummer, tekst, navn" kan "navn" godt unlade at have nogle værdier!

Derfor er det min mening, at det er bedst at lægge alle data i variabler, i korrekt rækkefølge, og derved benytte sig af variablerne, da disse altid vil have værdierne, uanset rækkefølgen de bliver brugt i....

Ved ik helt om det gav mening for jer :)
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
19. maj 2008 - 15:12 #6
solle, dit svar har jeg søgt længe :-) Så giver det hele mening.

Smid et svar, og du kan nå at få nogle point
Avatar billede solle Nybegynder
19. maj 2008 - 15:18 #7
oki
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
19. maj 2008 - 15:30 #8
Perfekt, nu mangler jeg kun svar fra nielle
Avatar billede nielle Nybegynder
20. maj 2008 - 06:54 #9
Svar :^)