Avatar billede eskdecay Nybegynder
16. maj 2008 - 10:13 Der er 7 kommentarer

hjælp til Triggers

jeg har prøvet at søge på nettet men har ikke fundet noget der er lige hvad jeg kan bruge.

Jeg vil lave et input textfield med triggers, så hvis jeg for eksempel i textfield'et skriver:  TEXTINPUT @qxl  så skal den vide at den skal gå til:
http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=TEXTINPUT

altså, hvis jeg skriver @qxl, så skal den vide at den skal gå til en bestemt adresse

og hvis jeg så skriver en anden trigger går den til en anden adresse.

Ved ikke om det er godt nok beskrevet
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. maj 2008 - 13:48 #1
Er det ikke noget javascript du tænker på ?
Så skal du evt. behandle tegnene med onkeypress event handleren.
Avatar billede eskdecay Nybegynder
17. maj 2008 - 14:08 #2
det kan meget vel være noget javascript, men tror altså ikke det er onkeypress....
tror det ville være noget med php. og når php'en genkender en "trigger" så erstatter den det man har skrevet med med en anden tekst.

Eksempel:
man skriver:    playstation@qxl    i en text-box og trykker enter...
php'en genkender så    @qxl    og skriver så    http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=    foran det man har skrevet før triggeren.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. maj 2008 - 11:23 #3
Ahh, så snakker vi noget str_replace() evt.
Avatar billede eskdecay Nybegynder
18. maj 2008 - 11:51 #4
ja det lyder nærmere som det, er det noget som du, eller andre har forstand på?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. maj 2008 - 12:47 #5
Det er ikke noget jeg har forstand på, men jeg skulle nok kunne guide dig, hvis bare du kan fortælle helt præcist hvad der skal ske i nogle givne situationer.
Avatar billede asn24 Nybegynder
20. maj 2008 - 12:17 #6
Du kan lave noget der ligner dette:

if (isset($_POST["formnavn"])) {
    $input = $_POST["fieldname"]
    $trigger = preg_replace("@qxl","http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=",$input);
    header("Location:" . $trigger);
}

Dog kræver dette noget validering af inputfeltet først :)
Avatar billede asn24 Nybegynder
20. maj 2008 - 12:18 #7
Ups.. Glemte da helt at lave en split funktion til dig.. Det ovenstående virker nok ikke heeelt endnu ;)