Avatar billede bilde Nybegynder
15. maj 2008 - 10:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pixel længde af indhold i textbox (WPF)

hej, jeg sidder i den situration at jeg har brugt for at "måle" pixel længden af teksten i en textbox, er dette muligt i WPF?

Grunden hertil er at textboksen befinder sig oven på et rektangel og skal uddvides ved textinput.

Mon ikke det burde kunne lade sig gøre?
Avatar billede Syska Mester
15. maj 2008 - 12:31 #1
Graphics object har en der method der hedder: MeasureString()
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.drawing.graphics.measurestring.aspx

Hvor du kan få width og height ... alt efter hvad font du bruger.

// ouT
Avatar billede bilde Nybegynder
15. maj 2008 - 13:31 #2
er du sikker på at MeasureString() eksisterer i WPF?
using system.drawing virker nemlig ikke...
Avatar billede bilde Nybegynder
15. maj 2008 - 14:25 #3
jeg har fundet en anden metode, men den måler desværre kun det synlige tekst i textboksen:

Rect textRext = myText.GetRectFromCharacterIndex(myText.Text.Length);
int textlength = textRext.Right;

Der burde nu altså være noget tilsvarende i WPF... :(
Avatar billede bilde Nybegynder
15. maj 2008 - 15:23 #4
Sådan, efter lang tid søgen fandt jeg frem til at "FormattedText" er hvad jeg leder efter! :D

Alligevel tak for hjælpen.
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2008 - 17:40 #5
15/05-2008 13:31:14>

Det eksakte svar på den er: nej det gør det ikke. Men det findes nu heller ikke i Windows.Forms. Det er et uafhængigt bibliotek.

Hvis du laver en Windows.Forms applikarion får du dog inkluderet det fra starten af og kan derfor bruge det uden at spekulere nærmere over hvor det egentlig kommer fra. Hvis du vil bruge det i WPF skal du højreklikke på referencer i højre side i Solution Exploreren, vælge Add, og så tilføje en reference til System.Drawing.dll'en.