Avatar billede sysmatic Nybegynder
14. maj 2008 - 15:13 Der er 2 kommentarer

VBS Share Permissions

Hey drenge..

Jeg har en lille opgave..

Jeg er ved at lave et script til at oprette en homefolder, dele den og derefter give admin og mappens bruger fuld adgang til shared.

De 2 første ting virker fint, men share permissions kan jeg bare ikk finde ud af.. Har ledt og ledt, men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør det...

Nogen forslår at man bruger CACLS til at give rettighederne, men den ligger sig kun på NTFS delen. Så hvordan sættes rettighederne på shared via vbscript ???

Please Help!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. maj 2008 - 13:44 #1
====================
'ShareSetup.vbs
'Author: Jonathan Warnken - jon.warnken@gmail.com
'Credits: parts of various other posted scripts used
'Requirements: Admin Rights
'====================
Option Explicit
Const FILE_SHARE = 0
Const MAXIMUM_CONNECTIONS = 25
Dim strComputer
Dim objWMIService
Dim objNewShare

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set objNewShare = objWMIService.Get("Win32_Share")
Call sharesec ("C:\Robot", "Robot", "SCOT SHARE", "POSTerminalUsers_GG")

Sub sharesec(Fname,shr,info,account)
Dim FSO
Dim Services
Dim SecDescClass
Dim SecDesc
Dim Trustee
Dim ACE
Dim Share
Dim InParam
Dim Network
Dim FolderName
Dim AdminServer
Dim ShareName

FolderName = Fname
AdminServer = "\\" & strComputer
ShareName = shr

Set Services = GetObject("WINMGMTS:{impersonationLevel=impersonate,(Security)}!" & AdminServer & "\ROOT\CIMV2")
Set SecDescClass = Services.Get("Win32_SecurityDescriptor")
Set SecDesc = SecDescClass.SpawnInstance_()

'Set Trustee = Services.Get("Win32_Trustee").SpawnInstance_
'Trustee.Domain = Null
'Trustee.Name = "EVERYONE"
'Trustee.Properties_.Item("SID") = Array(1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0)

Set Trustee = SetGroupTrustee("Retail", account) 'Use SetGroupTrustee for groups and SetAccountTrustee for users
Set ACE = Services.Get("Win32_Ace").SpawnInstance_
ACE.Properties_.Item("AccessMask") = 2032127 '2032127 = "Full"; 1245631 = "Change"; 1179817 = "Read"
ACE.Properties_.Item("AceFlags") = 3
ACE.Properties_.Item("AceType") = 0
ACE.Properties_.Item("Trustee") = Trustee
SecDesc.Properties_.Item("DACL") = Array(ACE)
Set Share = Services.Get("Win32_Share")
Set InParam = Share.Methods_("Create").InParameters.SpawnInstance_()
InParam.Properties_.Item("Access") = SecDesc
InParam.Properties_.Item("Description") = "Public Share"
InParam.Properties_.Item("Name") = ShareName
InParam.Properties_.Item("Path") = FolderName
InParam.Properties_.Item("Type") = 0
Share.ExecMethod_ "Create", InParam
End Sub

Function SetAccountTrustee(strDomain, strName)
Dim objTrustee
Dim account
Dim accountSID
set objTrustee = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_Trustee").Spawninstance_
set account = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_Account.Name='" & strName & "',Domain='" & strDomain &"'")
set accountSID = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_SID.SID='" & account.SID &"'")
objTrustee.Domain = strDomain
objTrustee.Name = strName
objTrustee.Properties_.item("SID") = accountSID.BinaryRepresentation
set accountSID = nothing
set account = nothing
set SetAccountTrustee = objTrustee
End Function

Function SetGroupTrustee(strDomain, strName)
Dim objTrustee
Dim account
Dim accountSID
set objTrustee = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_Trustee").Spawninstance_
set account = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_Group.Name='" & strName & "',Domain='" & strDomain &"'")
set accountSID = getObject("Winmgmts:{impersonationlevel=impersonate}!root/cimv2:Win32_SID.SID='" & account.SID &"'")
objTrustee.Domain = strDomain
objTrustee.Name = strName
objTrustee.Properties_.item("SID") = accountSID.BinaryRepresentation
set accountSID = nothing
set account = nothing
set SetGroupTrustee = objTrustee
End Function

Jeg fandt lige det her, jeg har slet ikke testet det eller noget som helst, men prøv da at leg lidt med det...
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 13:22 #2