Avatar billede quakesanta Nybegynder
14. maj 2008 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan ændrer jeg en path generelt

Jeg skal have en del mennesker til at installere et program, og for at hjælpe dem, vil jeg lave et vb-script eller en batchfil, der ændrer systemvariablen path permanent.

Jeg kan gøre det fra cmd:
set path = %path%;"tilføjelse"

men der gemmes pathen ikke, og at skulle få dem alle sammen til at højreklikke på "denne computer"\egenskaber\avanceret\systemvariable\ og så ændre path der er ikke realistisk...

nogen ideer?
Avatar billede darrich Novice
14. maj 2008 - 14:09 #1
Information du ser under "denne computer"\egenskaber\avanceret\systemvariable\
er gemt i registry

1. Ret path på en pc til det den skal være
via "denne computer"\egenskaber\avanceret\systemvariable\

2. åbn med regedit
og gå ind under [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Environment]

3. eksport registry stien til en path.reg

4. editer path.reg med notepad
og fjern alle andre entries undtagen "Path"=<værdi>

Denne reg fil kan du nu bruge på øvrige pc'ere til hurtigt at sætte dem op.
Der skal bare dobbeltklikkes på path.reg filen, så lægges informationen i registry.
Avatar billede falster Ekspert
14. maj 2008 - 14:17 #2
Eller opdatér nøglen, som darrich nævner ovenfor, ved at lave hele installationen med InnoSetup - den er smart og gratis med en udmærket hjælpefil om syntaks mm.

http://www.jrsoftware.org/
Avatar billede quakesanta Nybegynder
14. maj 2008 - 14:52 #4
Jeg kigger lige på setx, måden med at gemme nøglen, er ikke brugbar, da hele nøglen overskrives, men folk kan godt have andet installeret end det her program, dvs. at der bare skal tilføjes et par værdier...

Håber at setx virker, InnoSetup er desværre ikke en mulighed
Avatar billede darrich Novice
08. september 2008 - 13:12 #5
Fik du det løst?
Avatar billede quakesanta Nybegynder
10. september 2008 - 23:02 #6
Nej desværre ikke, løsningen fungerede på den enkelte maskine, men ikke generelt :-(

Men til gengæld lærte jeg nogle andre brugbare ting - du får pointne alligevel...