Avatar billede frs10 Nybegynder
14. maj 2008 - 12:14 Der er 2 kommentarer

mail() problem på microsoft server

Jeg har lavet et rimelig ukompliceret script, der ud fra en lang form genererer en ny side og en laaang html-mail.

<?php

// multiple recipients
$to  = '$email' . ', ';
$to .= '$secretariat';

// subject
$subject = 'Application for European Green Capital from $municipality';

// message
$message = '

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />

<title>Application for European Green Capital from $municipality</title>

</head>
<body>
<table>

//meget lang mail med input fra meget lang form

</table>
</body>
</html>

';

// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

// Additional headers
$headers .= 'To: EGC Secretariat <$secretariat>, $municipality <$email>' . "\r\n";
$headers .= 'From: EGC Online Application Form <$email>' . "\r\n";

// Mail it
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Problemet er at der ingen mail dukker op nogen steder.

Jeg har rettet i php.ini filen så SMTP peger på en microsoft exchange server, og har sat sendmail_from til en gyldig email.

safe_mode er off, og genstartet serveren så det skulle heller ikke være problemet.

Jeg har også prøvet med simplere php-form-til-mail-scripts med samme resultat.
Jeg får ikke engang en fejlmeddelelse, så jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op.

Alt hjælp er værdsat.
Avatar billede medions Nybegynder
14. maj 2008 - 12:41 #1
Prøv at sætte din SMTP til mail.tele.dk hvis det fx. er TDC, altså sæt den til din udbyders SMTP server
Avatar billede frs10 Nybegynder
14. maj 2008 - 14:10 #2
Tja nu har jeg ændret SMTP'en, men det hjalp ikke rigtigt.
Der er stadig ingen respons.