Avatar billede xenoxsis Nybegynder
14. maj 2008 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tom editboks

Jeg bliver sindssyg.

Jeg skal kontrollere om Val(me.txtbrutto) ikke er mindre end 100 (ved fokus væk) - så jeg fejltester og opdager en fejl hvis jeg bare tabber igennem. For Val virker ikke med en tom værdi.

Så jeg laver en IF sætning  - if (me.txtbrutto = "") then og det retter min fejl. Men hvis jeg så indtaster en værdi og sletter den igen, så bliver den manglende værdi betegnet som NULL - så jeg laver endnu en sætning if (not (isnull(me.txtbrutto))) then.

Og det rettede min fejl midlertidigt, men nu popper den op med fejlen uanset hvad jeg gør. Er der ikke en simpel og nem måde at kontrollere om en editboks er tom, så jeg ikke for det første behøver 20 if sætninger for 10 edit bokse. Og ikke skal døje med om strengen er null eller "".
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 12:20 #1
if Len(Trim(me.txtbrutto)) > 0 Then
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 12:26 #2
You can put the code in a function (not tested)

Public Function IsFldEmpty (inVar as variant ) as boolean

IsFldEmpty = True

if Len(Trim(inVar & "")) > 0 Then IsFldEmpty = False

End function

Then call the function

'Is the field empty
If IsFldEmpty(me.txtbrutto) Then
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
14. maj 2008 - 13:06 #3
Damn Terry...You're good. Why didnt I think of just making my own function...D'oh...

Anyway - thanks. Put in an answer for points.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 15:54 #4
:o)
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 15:55 #5
.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2008 - 19:05 #6
thanks