Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 11:22 Der er 1 løsning

Udtræk fra database ind i Googlemap

Hejsa, jeg vil gerne vise hvor en række brugere bor på et googlemap. Jeg trækker navn m.m. ud fra database og vil gerne lave noget i stil med nedenstående pseudo-kode. Problemet er hvordan jeg laver ASP'en inde midt i javascriptet?!

---
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Kort</title>
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=..." type="text/javascript"></script>
</head>
<body onunload="GUnload()">
<div id="map" style="width: 640px; height: 480px"></div>
<%
Set myConn = server.CreateObject("ADODB.connection")
ConnString= "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
myConn.open ConnString
SQL = "SELECT * FROM brugere ORDER by husnummer_db asc;"

set RS = myConn.execute(SQL)

%>
<script type="text/javascript">
    //<![CDATA[

    if (GBrowserIsCompatible()) {

      // A function to create the marker and set up the event window
      // Dont try to unroll this function. It has to be here for the function closure
      // Each instance of the function preserves the contends of a different instance
      // of the "marker" and "html" variables which will be needed later when the event triggers.
      function createMarker(point,html) {
        var marker = new GMarker(point);
        GEvent.addListener(marker, "click", function() {
          marker.openInfoWindowHtml(html);
        });
        return marker;
      }

      // Display the map, with some controls and set the initial location
      var map = new GMap2(document.getElementById("map"));
      map.addControl(new GLargeMapControl());
      map.addControl(new GMapTypeControl());
      map.setCenter(new GLatLng(56.15778819063682, 10.12939453125),17);

      // Set up three markers with info windows

<% Do While Not rs.EOF
    navn=RS("navn_db")
    koordinator=RS("koordinator_db")
    husnummer=RS("husnummer_db")

%>
      var point = new GLatLng(<%=koordinator%>);
      var marker = createMarker(point,'Hus <%=husnummer%><br><b><%=navn%></b>')
      map.addOverlay(marker);

<%
rs.MoveNext
Loop
%>
    }

    // display a warning if the browser was not compatible
    else {
      alert("Sorry, the Google Maps API is not compatible with this browser");
    }

    //]]>
    </script>
<%
RS.Close
Set RS = Nothing
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body>
</html>
---
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 11:27 #1
Beklager - har lavet en simpel fejl - det ser ud til at virke... Lukker