Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 11:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scripte en scheduled task i Windows - Repeat every?

Hej.

Vi er ved at lave et script, der ved login tjekker om der er oprettet en bestemt opgave under Windows tasks og derefter, hvis den ikke er oprettet, opretter denne opgave.
Det går fint med selve oprettelsen af opgaven og også fint nok med at sætte en schedule op - fx på hvilke dage opgaven skal køre.

Er der nogen, der ved om det er muligt via scripting, at specificere at en opgave skal køre fx hver time?
Det er jo muligt at klikke et flueben af under selve opgaven i Windows og vælge 'repeat every' og så specificere et interval, men jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, der beskriver hvordan man speciferer et gentagelsesinterval.

Scriptet ser på nuværende tidspunkt således ud:

On Error Resume Next
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2") Set objNewJob = objWMIService.Get("Win32_ScheduledJob")

strError = objNewJob.Create("Monitor.exe", "********123000.000000-420", True , 1 OR 4 OR 16, , , jobID)

If Err.Number = 0 Then
    Wscript.Echo "New Job ID: " & jobID
Else
    Wscript.Echo "An error occurred: " & strError End If On Error GoTo 0
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2008 - 09:46 #1
Hej.

Jeg er gået over til en anden metode, hvor jeg benytter Schtasks.exe og det virker fint med hensyn til at få oprettet opgaven i Windows.
Dog kan jeg ikke få Windows til at starte opgaven da den kører under System kontoen.
Hvis jeg opretter en tilsvarende opgave manuelt og specificerer brugeren, der er logget ind virker det fint.

Ved i evt. hvordan man omgås dette problem sådan at opgaven altid startes og køres af System kontoen i Windows?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 08:42 #2
Lukker her