Avatar billede xenoxsis Nybegynder
13. maj 2008 - 10:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontrollere Taborder

Hej,

Jeg har en formular med en del felter. Når jeg så ændrer et felt, og tabber ud af det, er det meningen at et nyt felt skal poppe frem, og "tab" skulle så sætte fokus i det nye felt (det er skjult fra starten). Men den springer det nye felt over da det åbenbart er skjult når den registrerer tab.

Så prøvede jeg at lave en bool der fortalte om jeg skulle rette tab, så brugte jeg .setfocus til at sætte focus til det nye felt hvis bool var true. Men så virker tab ikke korrekt fordi den stadigt tror den er på et forkert felt.

Kan i hjælpe med at rette dette så jeg kan sørge for at tab stadigt vil hoppe ned i det nye felt?

Jeg kan sagtens forklare grundigere hvis det er lidt forvirrende.
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2008 - 11:00 #1
I det felt du tabber ud af, kan du indsætte flg i hændelsen VedUdgang (Exit):

Me. FELTNAVN.Visible = True
docmd.GoToControl "FELTNAVN"
Avatar billede terry Ekspert
13. maj 2008 - 11:34 #2
Well there is no way that you can hop to a field which is hidden. So an idea would be to check the contents of the field which you first have to enter data in and if there is data in the field then unhide the other field.

Do this in the Key-up event, somethng like this (NOT tested).

If Len(Trim(field1)) > 0 Then

  Me.field2.Visible = False
else
  Me.field2.Visible = True

End if
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
13. maj 2008 - 11:54 #3
Mugs solution worked perfectly - thank you both for your answers.
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2008 - 14:33 #4
Tak for point.