Avatar billede bobbedude Nybegynder
13. maj 2008 - 09:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

textStreamObject WriteLine utf-16 formater dokumentet forkert

Jeg bruger

Set textStreamObject =  fso.OpenTextFile(Server.Mappath("3dcarousel.xml"),2,true,0)

Problemet er at dokumentet bliver forkert i forhold til utf-16 og browseren fejler når man forsøger at åbne dokumentet.

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

Switch from current encoding to specified encoding not supported. Error processing resource 'http://killmyday.com/genpage/3...

<?xml version="1.0" encoding="utf-16" ?>

Hvordan opretter man et korrekt xml dokument på serveren, og NEJ jeg kan ikke bare bruge utf-8 eller noget andet.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
13. maj 2008 - 10:31 #1
Når jeg opretter xml'en så er det DOS/XML for at få det til at virke skal det være U-DOS/XML men hvordan gør man det.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
13. maj 2008 - 11:12 #2
brugte iso-8859-1 så virkede det