Avatar billede joemoz Nybegynder
12. maj 2008 - 16:04 Der er 5 kommentarer

Hente SQL data i Word

Jeg er ved at lave en makro i en Wordskabelon (Word 2003) der bl.a. skal hente data fra en SQL-server på baggrund af en query. Hvordan gør jeg lettest det? Wordskabelonen skal kunne distribueres ud til flere brugere, så jeg vil helst undgå noget der kræver opsætning på klient-PC'en.

Jeg har tidligere lavet et VB.NET program der benytter ADODB, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke i Word.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2008 - 17:48 #1
Er der ikke tale om en makro,der aktiveres når der dannes et dokument på basis af skabelonen?

Skal brugeren kunne vælge felter?
Avatar billede joemoz Nybegynder
12. maj 2008 - 18:41 #2
Jo - jeg har en autonew-makro som er sat op med felter - den del er på plads. Det er kun det med at indhente værdier fra SQL-serveren jeg er i tvivl om.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2008 - 23:53 #3
Hvilke felter skal hentes - fra hvilken tabel/tabeller?
Avatar billede joemoz Nybegynder
13. maj 2008 - 00:07 #4
Skal vi ikke bare kalde det "Felt1" fra "Tabel1"? og SQL-serveren kan så hedde "SQLserver", med "brugernavn" og "password" som logon. Queryen: "SELECT FELT1 FROM TABEL1 WHERE FELT2='A'"
Avatar billede supertekst Ekspert
13. maj 2008 - 09:22 #5
Kan måske anvendes til inspiration:

Rem Referencen Microsoft DAO 3.6 Object Library Tilføjet
Rem Eksemplet hidrører fra Opkald til C5-SQL-database - søgning af OrdreNr i et Word-dokument

Public xsti
Rem C5_SQL-def.
Public C5qdfTemp As QueryDef, C5xRec As Recordset
Public ordreFundet As Boolean

Public C5sqlDB As Database
Public Sub åbnDatabase()            'Intet password pwd=""
Dim dbSti, xpW As String, brugerID As String

    brugerID = "SUPERVISOR"
    dbSti = xsti + "C5Spejl.mdb"
    Set C5sqlDB = OpenDatabase(dbSti, dbDriverNoPrompt, False, ";database=" + dbSti + ";uid=" + brugerID + ";pwd="";dsn=")
End Sub
Public Sub sqlFindOrdre(Onr)
Dim sfelt As String
    ordreFundet = False
    åbnDatabase

    Set C5qdfTemp = C5sqlDB.CreateQueryDef("")
    sfelt = Chr(39) + Onr + Chr(39)
    SQL_1 sfelt
End Sub
Private Sub SQL_1(sfelt As String)                      'find Ordre
    SQLOutput1 "SELECT * FROM OrdkartArkiv " & _
      "WHERE" & "(nummer = " & sfelt & ")", C5qdfTemp
End Sub
Private Sub SQLOutput1(strSQL As String, qdfTemp As QueryDef)
Dim nFelt, count
    qdfTemp.SQL = strSQL
    Set C5xRec = qdfTemp.OpenRecordset

    If C5xRec.RecordCount > 0 Then
        ordreFundet = True
    Else
        ordreFundet = False
    End If
End Sub