Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2008 - 10:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gemme rtf i database

Hej

Hvordan gemmer jeg indholdet af en RichTextBox som rtf i en SQL database?

Jeg har et felt "info" som er af typen Text...

Har prøvet sådan her, dog uden resultat:

Dim paramInfo As SqlParameter
        paramInfo = New SqlParameter("@Info", SqlDbType.Text)
        paramInfo.Value = ProjectInfo.Rtf
        cmd.Parameters.Add(paramInfo)

Jeg kunne forestille mig at det skulle laves om inden det bliver smidt i databasen eller??
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2008 - 11:36 #1
Næ det burde da virke. Oplever du nogen problemer med det?
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2008 - 12:06 #2
Ja den gemmer ingenting...

Hele koden ser sådan her ud:

Dim strSQL As String = "UPDATE Projects SET Info = @Info WHERE id = @ID"

        Dim con As New SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("Conn").ConnectionString)

        Dim cmd As New SqlCommand(strSQL, con)

        Dim paramID As SqlParameter
        paramID = New SqlParameter("@ID", SqlDbType.Int)
        paramID.Value = ProjectID
        cmd.Parameters.Add(paramID)

        Dim paramInfo As SqlParameter
        paramInfo = New SqlParameter("@Info", SqlDbType.Text)
        paramInfo.Value = ProjectInfo.Rtf
        cmd.Parameters.Add(paramInfo)

        con.Open()

        cmd.ExecuteNonQuery()

        con.Close()
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2008 - 12:13 #3
Har prøvet med msgbox(cmd.ExecuteNonQuery()) og der skriver den godt nok at den påvirker 1 række..
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2008 - 19:29 #4
Hvad sker der når du kigger efter i databasen?
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2008 - 20:23 #5
Jeg bruger database explorer i VS2008.. Og der kommer ingen ting deri..
Avatar billede nielle Nybegynder
12. maj 2008 - 21:42 #6
Hvad sker der med den række som bliver opdateret?
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2008 - 23:11 #7
Jammen der sker ingen ting.. Selvom den skriver 1... Der er intet at se i databasen.. Har før haft det problem hvis formateringen ikke er rigtig.. Kan man ikke fange sql errors?
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2008 - 06:37 #8
SQL fejl burde helt automatisk resulterer i at der bliver smidt en exception.

Der er dog ikke noget galt med syntaksen i dette tilfælde - det skalbrugen af paramtre nok sørge for.

Du fortæller at der ikke sker noget i den pågældende række. Kan du ikke lige prøve at gå direkte ind i databasen og så skrive en værdi i feltet og så gøre koden igen - forsvinder den håndindsatte værdi, eller bliver den overskrevet med noget blankt?
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. maj 2008 - 20:14 #9
Jeg kan nu se at det er en generel ting med alle de sql forespørgelser jeg laver...

Gider du kigge på filerne hvis jeg sender dig dem??
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. februar 2009 - 18:04 #10
lukker..