Avatar billede pingo Nybegynder
10. maj 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forhindrer IE5 i at vise sin egen menu ved højreklik?

Hejsa.

Jeg har et problem - jeg fanger i mit HTML dokument brugerens klik på højre museknap med (event.button == 2) - hvorefter jeg viser et lag - eneste problem er at IE5 stadig viser sin egen menu - hvilket jeg gerne vil forhindre den i!

Kan jeg det - og hvordan?

Mvh

Brian Binnerup
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. maj 1999 - 23:13 #1
Hvilken kode bruger (Hele scriptet)
Avatar billede la Nybegynder
11. maj 1999 - 08:33 #2
Der er nu en ny event i IE5 der hedder:

.oncontextmenu

Dvs. at den erstatter event.button == 2

Se mere på:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/events/oncontextmenu.asp

Hilsen Lars, la@erfa.dk
Avatar billede pingo Nybegynder
11. maj 1999 - 11:03 #3
Jeg kigger lige på dit svar la. Lidt skidt det ikke også kan virke i IE4 - men kan jeg få den til at lade være med det accepterer jeg svaret.

Til en hel masse tal nick'et..min kode..

document.onmousedown = showMenu;

function showMenu()
{
    if (event.button == 2)
    {
        document.all["rightmenu"].style.top = event.clientY;
        document.all["rightmenu"].style.left = event.clientX;

        document.all["rightmenu"].style.visibility = 'visible';
    }

Og nej - du ønsker ikke hele scriptet - selvom du skriver det - det er på 1000 linier...
Avatar billede pingo Nybegynder
11. maj 1999 - 11:07 #4
Den er sku' go nok....

Er der nogen der kan lave en der fungerer i IE4 også, så er der 50 point ekstra - bare sig I kan herinde - så opretter jeg et nyt spørgsmål!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. maj 1999 - 11:30 #5
Jeg vad det kan lade sig gøre, da jeg har været på et andet webdite, hvor der var nogen der brugte det, det virkede både i IE4, IE5
Avatar billede la Nybegynder
11. maj 1999 - 15:44 #6
Desværre virker det ikke i IE4, men ved kald af en alert()boks slår man explorer's egen menu fra!

F.eks. ved alert("højreklik virker ikke!")
Avatar billede pingo Nybegynder
11. maj 1999 - 17:25 #7
Jeg skal ikke bruge nogen alert box - desværre!

Talnick - (ændr det) - Hvis du findet dette site må du meget gerne sige til! - så er der 60 points!
Avatar billede sokristi Nybegynder
21. maj 1999 - 16:31 #8
Jeg har fundet en her, der efter udsagnet på siden også virker under IE4
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/noright.htm. Skulle den ikke lige være det, du har brug for, vil jeg stadig mene, at dynamicdrive er seriøs nok til at en lille halv time er godt anvendt her, hvis javascript/dhtml hører til interesseområderne