Avatar billede thth Nybegynder
11. maj 2008 - 11:15 Der er 7 kommentarer

Automatisk flytning af mails

Hej...

Nogend er har nogen gode forslag til hvordan man sætter noget op i Outlook hvor man Outlook automatisk flytter mails til en folder der er oprettet til denne mail adresse ( deres navn) når man lige har sendt eller når man sender en mail. Sådan at den ikke ligger direkte i sendt boksen.

Det samme vil jeg gerne have sådan at man markerer nogen mails i inboksen og så gøre et eller andet og de bliver så også flyttet over i tilsvarende foldere sådan at alt forsvinder fra in og sendt boksene og ender i person specifikke foldere der svarer til mailadressen/navnen på mailens afsender / modtager.

På forhånd mange tak

THTH
Avatar billede bdf Mester
11. maj 2008 - 12:16 #1
Hvis vi snakker om Microsoft Outlook, så skal du ind i "Funktioner / Regler & advarsler / Ny regel"
Avatar billede thth Nybegynder
11. maj 2008 - 12:31 #2
bdf - JA.. Det havde jeg også kigget på og fundet ud af .. Men spørgsmålet var mere .. Hvordan sætter man det op .. Jeg har intet kunne finde der kunne gøre det her ... Måske vare der en af jer der kunne hjælpe mig men noget faktisk hjælp, forslag, erfaringer, henvisninger, eller lignende .......

Men ellers tak for hjælpen ;o)
Avatar billede bdf Mester
11. maj 2008 - 12:37 #3
1. Først starter du med at opretter undermapper i f.eks. "Indbakke" & "Sendt post" det kan være navne på f.eks. Grupper, Kontoer eller Personnavne.
2. Derefter ind i "Funktioner / Regler & advarsler / Ny regel" og så er det bare at følge guiden derinde :) ellers prøv dig frem, det er meget enkelt :)
Avatar billede thth Nybegynder
11. maj 2008 - 13:21 #4
Kære bdf..

Jeg tror godt jeg kunne oprette en regelfor hver af mine modtagere men jeg ville gerne have den til at arbejde på en sådan måde der kun er en regel og den selv læser modtageren og derefter flytter den til den relevante mappe for denne afsender eller modtager. Mappens navn er den samme som afsenderens alias eller mail adresse.

Det andet ville på nuværende tidspunkt betyde at jeg skulle have op imod 350 regler og hele tiden oprette nogen nye .....

Det gider jeg simpelthen ikke..

Så .. Kna Outlook det .?Eller hvordan og hvorledes .?
Avatar billede bdf Mester
11. maj 2008 - 14:52 #5
Det tror jeg næppe Outlook kanm, men måske er der et klogere hovede herinde som kan hjælpe? :)
M.v.h.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. maj 2008 - 23:35 #6
Det må kunne lade sig gøre via VBA.
Avatar billede bdf Mester
25. august 2008 - 17:18 #7
Skal vi få lukket dette spørgsmål?
Synes godt nok at folk er meget ringe til at få lukket deres spørgsmål efter de har fået hjælp!