Avatar billede m-rachlitz Nybegynder
10. maj 2008 - 16:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Preview script > Variabler, Java & PHP

Oprindelig tråd: http://www.eksperten.dk/spm/830885

Mit spørgsmål blev delvist besvaret i PHP afdelingen. Det jeg mangler er som jeg nævner i min sidste kommentar i den anden tråd:

"som sagt ville jeg gerne have preview funktionen åbnet i et nyt vindue, så det gamle vindue stadig forblev uændret, så man kunne foretage ændringer hvis man ikke var tilfreds".

Min form side ser således ud:

<form name="Textarea" action="php/functions/test.php" method="POST" enctype="multipart/form-data">
    <input type="button" onclick="addbbcode('[f]', '[/f]')" class="bb_bold">
    <input type="button" onclick="addbbcode('[k]', '[/k]')" class="bb_italic">
    <input type="button" onclick="addbbcode('
    ', '
')" class="bb_list">
    <br>
    <textarea name="tekst" class="bb_tekst"></textarea>
    <br>
    <input type="submit" class="bb_preview" value="" name="preview">
    <input type="submit" class="bb_save" value="" name="save">
</form>

test.php ser således ud:
<?
require('functions.php');
if(isset($_POST['preview'])){
    $tekst = $_POST['tekst'];
  echo bbcodes($tekst);
}

if(isset($_POST['save'])){
  echo 'Vi skal lave noget med at gemme...';
}
?>

det er selve test.php siden jeg gerne vil have åbnet i et eksternt vindue så længe det er funktionen preview der kaldes.

MVH Michael
Avatar billede m-rachlitz Nybegynder
10. maj 2008 - 16:32 #1
Aller helst ville jeg gerne have at selve knappen der har med preview at gøre ikke har noget med selve formen at gøre. Men istedet står som et selvstændigt script så jeg eventuelt kunne lave en onClick=window.open funktion istedet, men problemet jeg får ved at gøre det er, jeg ikke ved hvordan jeg får mine data med. (dataene fra <textarea name=tekst>)

MVH Michael
Avatar billede m-rachlitz Nybegynder
10. maj 2008 - 17:13 #2
Løste det selv. :-)