Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Simpelt WHERE der ikke vil virke

Nu har jeg været ved at smide min computer igennem mit vindue.

Jeg sidder her og stiger mig helt blind tror jeg.
Jeg har denne side

<!--#include file="db_open.asp"-->
<%
set rs = Conn.Execute("SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = " & strNAME & "  ORDER BY PLACERING " & strPLACERING & "")

if not rs.eof then

Response.Write("<br><TABLE align=""center""  cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" width=""500"" class=""turberegner"">")
Response.Write("<tr><td class="""" > Koloni Navn </td><td class=""klanoversigt"" >Placering</td><td class="""">Bruger</td><td class="""" >Sidst Opdateret</td></tr>")
Response.Write("")

    Do until rs.eof
        intID        =    rs("ID")
        strBRUGER    =    rs("BRUGER")
        strOPDATERET    =    rs("OPDATERET")
        strPLACERING    =    rs("PLACERING")
        strNAVN        =    rs("NAVN")
        strOGAMENAME    =    session("name")
        Response.Write("<tr><td class="""" ><a href=""?site=koloni_view&id=" & intID & """>" & strNAVN & "</a></td><td class="""" >" & strPLACERING & "</td><td class="""">" & strBRUGER & "</td><td class="""" width=""140"">" & strOPDATERET & "</td></tr>")
    rs.movenext
    loop

    rs.close
    set rs = nothing
Response.Write("</table>")
end if
%>
<!--#include file="db_close.asp"-->

Mit problem er denne linje:
set rs = Conn.Execute("SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = " & strNAME & "  ORDER BY PLACERING " & strPLACERING & "")

Mit WHERE BRUGER = " & strNAME & " virker ikke

følgende fejl kommer så:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.21-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY PLACERING' at line 1

Hvis jeg fjernr WHERE BRUGER = " & strNAME & " virker det fint.

hvor ligger fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:08 #1
Hmmm fandt lige en fejl:

        strNAME    =    session("name")

og ikke

        strOGAMENAME    =    session("name")
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:16 #2
Skal det ikke være:

set rs = Conn.Execute("SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = '" & strNAME & "'  ORDER BY PLACERING " & strPLACERING)

?

Altså med ' rundt om brugernavnet.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:21 #3
Det har jeg prøvet.
Så kommer der bare en top side op og ingen fejl beskeder.
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:23 #4
Hvad var fejlbeskeden før?
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:24 #5
Sorry, mig der sover.
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:24 #6
Der står jo, at fejlen er ved ORDER, ikke ved WHERE? Er strPlacering et tal, eller er strName det måske?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:29 #7
De er begge to bogstaver.
Og hvis jeg fjerner Where, så virker den ellers fint med ordre by...
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:34 #8
Hvis det er bogstaver, skal du jo bruge ' ' uden om.

set rs = Conn.Execute("SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = '" & strNAME & "'  ORDER BY PLACERING " & strPLACERING)

Hvad indeholder strPlacering? "DESC" og "ASC"?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:41 #9
Det er ASC...
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 12:45 #10
Du kan jo lige prøve:

Response.Write "SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = '" & strNAME & "' ORDER BY PLACERING " & strPLACERING
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 12:47 #11
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.21-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''' at line 1
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 13:18 #12
Men virker det ikke lidt som om at det er

        strNAME    =    session("name")

der ikke virker ordenligt?
Avatar billede nielle Nybegynder
10. maj 2008 - 13:21 #13
har du mon et '-tegn i navnet?
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 14:47 #14
Hvad når du bruge min response.write fra 12:45:30?
Avatar billede w13 Novice
10. maj 2008 - 14:47 #15
Den skal indsættes før din Set rs = Conn...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2008 - 21:42 #16
Undskyld min kæreste var hjemme og krævede opmærksomhed igår aftens og i formiddags :O)

nielle, nope.... det har jeg ikke.
Men jeg har : -tegnet i placering.

w13..
Den siger:
SELECT NAVN, OPDATERET, ID, PLACERING, BRUGER FROM Planeter WHERE BRUGER = '' ORDER BY PLACERING
Avatar billede w13 Novice
11. maj 2008 - 23:59 #17
Godt, jamen så ved vi jo, at strNAME er tom - så det kunne lyde som om, session("name") er tom.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2008 - 00:27 #18
Hmmm det er den ikke når jeg sætter den ind længere nede...

Men nu har jeg lige prøvet at sætte den dirkete ind og det virkede..
Så tror bare jeg holder mig til det.

Havde en ven der fortalte mig det skulle laves på den måde med at session skulle laves til str før jeg kunne sætte den derop.

Men jeg kunne godt bare med '" & Session("navn") & "'
men tak for hjælpen i fik mig til at opdage at det var noget med Session der var problemet.

vil du lige poste et svar..
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 10:13 #19
Her er et svar! :)

Og jeg tror, din ven er galt på den. Det burde også virke fint, det du gør nu.
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 13:23 #20
? :)