Avatar billede j1z Nybegynder
08. maj 2008 - 23:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Custom Connection String

Jeg har tidligere lavet en hjemmeside med en .mdb i Dreamweaver.

Nu har jeg skiftet til en Mac og skal ind og arbejde med samme database. Jeg har prøvet at lave en custom connection string, men har ikke held med at komme igennem. Jeg aner dog heller ikke meget om hvad jeg laver eller hvad de forskellige udtryk betyder.

Her er min tidligere forbindelse:
<%
' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_exide_STRING
MM_exide_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\home\exidenordiccom\db\exide.mdb;"
%>

Alle tutorials på nettet siger at jeg bare skal vælge custom connection string og så taste  "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\home\exidenordiccom\db\exide.mdb" ind -  men der sker ikke noget. Hver gang får jeg denne fejl: "An unidentified error has occurred"

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme i forbindelse med min database?

Takker
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. maj 2008 - 23:39 #1
Lyder som om du evt. har sat din Testing Server forkert op i Site Manager
Avatar billede j1z Nybegynder
09. maj 2008 - 11:24 #2
Hmm.. det kan godt være. Jeg har ikke gjort så meget ved det, kan ikke engang huske hvad jeg har indstillet - troede nok det ikke var så vigtigt.

Hvad skal jeg gøre med min Testing Server - skal den være over ftp'en?

VH
Jens
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. maj 2008 - 12:45 #3
Testing Server sætter jeg altid op til min FTP server, og den er ganske så vigtig!

Hvis du åbner Site Manager -> Testing Server -> Help så kan du læse alt om dens funktion
Avatar billede j1z Nybegynder
09. maj 2008 - 23:38 #4
Det hjalp gevaldigt.

Tak for hjælpen