Avatar billede Skynet Mester
08. maj 2008 - 16:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

int til combobox?

Hej

jeg har en int min som jeg gerne vil have vist i min combobox, er det så nødvendigt at lave det til en string?

Det skal bruges her
foreach (Kursus et_kursus in Kursusliste )
            {
                if (et_kursus.PropertyAktivitetsnavn == comboBox3.Text)
                {

                    comboBox1_min.SelectedIndex = et_kursus.PropertyMin;

                    comboBox2.SelectedIndex= et_kursus.PropertyMax;

                }

Hvor PropertyMax og PropertyMin er Int, jeg har forsøgt med SelectedIndex men synes ikke det fungerer optimalt
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 17:46 #1
Altså, hvis din int skal være SelectedIntex, skal den i hvert fald ALDRIG laves om til string. Prøv at tjekke, om dine egenskaber har de rigtige typer.
Avatar billede Skynet Mester
08. maj 2008 - 17:58 #2
Den skal helst ikke være SelectedIndex , men kender ikke andre måder som virker med Int, kan ikke bruge .Text som jeg plejer
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 18:01 #3
Jeg fårstår ærlig talt ikke, hvad du vil. Kan du ikke lige forklare det helt enkelt?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 18:23 #4
comboBox2.Text = et_kursus.PropertyMin.ToString();
Avatar billede Skynet Mester
08. maj 2008 - 19:21 #5
Hej tak det virker..

Har du også en metode hvis det skal den anden vej, så en int er = comboBox2
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 20:18 #6
Så vidt jeg forstår dit spørgsmål:
int.Parse(EnString) giver strengen som int - hvis altså strengen kan oversættes.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 20:19 #7
Eller også skal det være Int32.Parse(EnString)... Kan ikke lige teste på den her computer.
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 20:23 #8
en int er det samme som en Int32, så både int.Parse(string) og Int32.Parse(string) virker :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 20:25 #9
Godt! Tak for det ;) Mente jeg nemlig også. Er det forresten ikke long, der er Int64, så? Jeg har i hvert fald lært den sværeste uden ad: String er string!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 20:25 #10
(og bool er Boolean)
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 20:50 #11
Nemlig. Dem som er sværest at huske er vel short som er en Int16, long som du også nævner, som jo er en Int64. Til sidst er der float som egentlig hedder en Single!.
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 20:51 #12
Lidt off-topic....

;-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 20:57 #13
Whoa... Ja, float = Single er sgu mere ulogisk (sikkert ikke men for mig er det - som uvidende noob).

Anyway, kan lige så godt opsummere:
Boolean = bool
Int16 = short
Int32 = int
Int64 = long
Single = float
String = string
Og så må der være flere, som man ikke bruger så ofte.
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 21:18 #14
decimal = Decimal
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. maj 2008 - 21:19 #15
double = Double
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 21:26 #16
Nu går vi i selvsving :)
silasla, fik du svar på dit spørgsmål?
Avatar billede Skynet Mester
11. maj 2008 - 23:18 #17
jep, tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2008 - 23:35 #18
Dejligt.