Avatar billede strikerdk Novice
08. maj 2008 - 10:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

C# og AJAX collapsible panels

Hej Eksperter.

Jeg går lige til sagen..

Jeg har en menu i venstre side som består af nogle knapper, der aktivere HVER SIT collapsible panel i den sammme celle inde på siden. Problemet er bare, at jeg kun ønsker ÉT panel åbnet af gangen. Hvis ét panel står åbent, og der åbnes ét andet, skal det første slå sig sammen igen, ved hjælp af codebehind i C#.

Det hele foregår i ASP.NET ved hjælp af AJAX controls.

Nedenstående er et eksempel på problematikken.
------------------------------------------------------------------

<body>
<form id="form" runat="server">
<asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
<ContentTemplate>

<table>
<tr>
<td>                                            <cc1:CollapsiblePanelExtender ID="CollapsiblePanelExtender1"
runat="server" TargetControlID="PnlContent1" ExpandControlID="PnlTitle1"                  CollapseControlID="PnlTitle1" ImageControlID="image1" Collapsed="True" SuppressPostBack="true">
</cc1:CollapsiblePanelExtender>

<asp:Panel ID="PnlTitle1" runat="server" CssClass="collapsePanelHeader" >
<asp:Image ID="image1" runat="server" ImageUrl="~/images/ikoner/jpg/image1.jpg" />
</asp:Panel>
</td>

<td>
<cc1:CollapsiblePanelExtender ID="CollapsiblePanelExtender2"
runat="server" TargetControlID="PnlContent2" ExpandControlID="PnlTitle2"
CollapseControlID="PnlTitle2"
ImageControlID="image2" Collapsed="True" SuppressPostBack="true">
</cc1:CollapsiblePanelExtender>

<asp:Panel ID="PnlTitle2" runat="server" CssClass="collapsePanelHeader" >
<asp:Image ID="image2" runat="server" ImageUrl="~/images/ikoner/jpg/image2.jpg" />
</asp:Panel>
</td>

<tr>
<td>
<asp:Panel ID="PnlContent1" runat="server" CssClass="collapsePanel" />
<asp:Panel ID="PnlContent2" runat="server" CssClass="collapsePanel" />
</td>
</tr>

</table>
</ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>
</form>
</body>
Avatar billede Syska Mester
08. maj 2008 - 12:14 #1
Uden at være sikker ... men er det ikke sådan noget her du søger ?
http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/Accordion/Accordion.aspx

// ouT
Avatar billede strikerdk Novice
08. maj 2008 - 12:51 #2
Jo det er meget lignende den Control du nævner der. Problemet er bare, at den ikke kan refererer (ifølge min  overbevisning), til noget der er plantet forskellige steder på en side. Ved collapsible panels har du mulighed for at smide aktiveringspunktet et sted, og panelet et andet.
Avatar billede Syska Mester
08. maj 2008 - 13:54 #3
ahhhh, tænkte ikke så meget over, end at du skrev du kun ville have et oppe af gangen, og din kode for at se problemet præcist synes jeg ikke jeg lige gad kigge igennem.

Men altså effekten af Accordion ... bare hvor Panels er placeret ud over hele siden.

Kan du ikke tage et sceenshot af det ... atl for varmt for min hjerne at sætte det sammen i hovedet.
Avatar billede Syska Mester
08. maj 2008 - 16:16 #4
http://forums.asp.net/p/1254891/2339957.aspx

Måske en løsning i den rette retning ... flere der har samme ønske som dig.

// ouT
Avatar billede strikerdk Novice
08. maj 2008 - 19:06 #5
Det kan hvis ikke beskrives mere nøjagtigt. Den løsning der er hvis desværre Visual Basic formoder jeg?
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2008 - 14:13 #6
Om den er C# eller VB er vel underordnet hvis den kan ... burde være nemt at oversætte det.

Men jeg holder i hvert fald øjnene åbne hvis jeg falder over en løsning. Da jeg måske godt selv kunne komme ud for samme problem på et senere tidspunkt.

// ouT
Avatar billede strikerdk Novice
11. maj 2008 - 19:16 #7
Well - da den er så tæt på den rigtige løsning, giver jeg pointene til dig :-) Jeg er ikke VB-kyndig, men som du selv siger, så må det være forholdsvis nemt at oversætte.
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2008 - 20:03 #8
Ja ... burde det være ...

Men bare spørg hvis der er noget der skal oversættes ... og 200 point synes jeg er i overkanten for mit svar.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2008 - 20:03 #9
svar
Avatar billede strikerdk Novice
11. maj 2008 - 20:47 #10
Well, den må vi så forhandle på et senere tidspunkt ;-)