Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopier til nyt dokument i anden database

Hej alle,

Kan man lave en funktion således man vil kunne kopiere en email direkte til et Respons document i en anden database således jeg får en tilknytning på det ?

Funktionen skulle gerne tage indholdet af mailen (inkl. vedhæftninger) og smide i et felt, subject i et andet felt og med mulighed for at indtaste en personlig kommentar og når det er gemt så markere den orginale mail med et nyt felt som fx. kunne hedde CopyedToArchive ?

Det er jo lidt som "Copy into new" bare til en ny database

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
07. maj 2008 - 21:34 #1
Er det nemmeste ikke at kopiere dokumentet over i den anden database og tilføje kommentaren i et seperat felt, som findes på formularen i arkivbasen. Altså helt bibeholde email-formularens hovedfelter.
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 21:46 #2
På den måde får jeg jo ikke lavet det til et ResponsDocument med $REF eller hvad ?
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 21:47 #3
Lad og sige det er en mail med Ordrebekræftelse på en Telefon så vil jeg gerne have mailen til at ligge sig som et ResponsDocument til Telefonnummeret.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. maj 2008 - 22:36 #4
Kig på NotesDocument.MakeResponse metoden i LotusScript. Hvis du har en handle til dit "Telefonnummer"-dokument, så er det har funktionen du skal bruge.
Avatar billede leif Seniormester
08. maj 2008 - 16:06 #5
Jeg kigger
Avatar billede leif Seniormester
11. juni 2008 - 18:06 #6
Jeg fik aldrig kigget på det, men har lagt projektet lidt på is da jeg desværre fik en anden vigtigere opgave.

Smid et svar Joogi
Avatar billede jogii Nybegynder
12. juni 2008 - 02:18 #7
ja, sådan kan vi alle have det